Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:16:21 GMT

نرخ تورم در آلمان به بالاترین سطح در ۳۲ سال گذشته رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۷۰۸۳

نرخ تورم در آلمان به بالاترین سطح در ۳۲ سال گذشته رسید

اداره آمار آلمان، نرخ تورم سالانه این کشور را در ماه مه ۷.۹ درصد اعلام کرد که بالاترین رقم از زمان اتحاد دوباره دو آلمان در سال ۱۹۹۰ و هم‌سطح با نرخ تورم پس از بحران نفت در سال‌‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارش اداره آمار آلمان نشان می‌دهد که قیمت انرژی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد و قیمت مواد غذایی 11.1 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های آماری اداره آمار آلمان، هزینه انرژی از آغاز جنگ اوکراین به طور قابل توجهی افزایش یافته است، موضوعی که بر نرخ بالای تورم تأثیر می‌گذارد. البته این سازمان از همه‌گیری کرونا هم به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت‌ها نام برده است.

بنا به گزارش‌ها، نرخ تورم آلمان مانند بسیاری از نقاط جهان به سرعت در حال افزایش است و مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بسیار بالاتری برای طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مواجه شده‌اند.

برخی از تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که کل اروپا در سال 2022 میانگین نرخ تورم 6 درصدی را شاهد خواهد بود.

تلاش آلمان برای مقابله با بار تورم

به گزارش یورونیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آلمان در حال برنامه‌ریزی مجموعه‌ای از سیاست‌ها برای کاهش فشار از روی مصرف‌کنندگان، به ویژه در رابطه با افزایش قیمت انرژی است. این اقدام‌ها شامل بلیط ارزان ماهانه برای حمل و نقل عمومی منطقه‌ای از ماه ژوئن تا ماه اوت و تخفیف برای رانندگان در پمپ‌بنزین‌ها است. تخفیف در نظر گرفته شده، 29.55 سنت در هر لیتر برای بنزین و 14.4 سنت در هر لیتر برای گازوئیل است.

با وجود این برخی از اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند که تخفیف در پمپ‌بنزین‌ها به افزایش بیشتر نرخ تورم آلمان در ماه‌های آینده منجر شود.

پیشتر کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان و رئیس حزب دموکرات آزاد این کشور گفته بود که اولویت اصلی باید مبارزه با تورم باشد. او با بیان اینکه تورم یک ریسک اقتصادی عظیم است، گفت که باید با این تورم مبارزه کرد تا هیچ بحران اقتصادی از دل آن بیرون نیاید.

بر اساس پیش‌بینی برخی از کارشناسان اقتصادی، بهای کالاهای اساسی در آلمان طی سال جاری میلادی 10.7 درصدی خواهد یافت. به این ترتیب هزینه‌های هر خانوار در سال 2022 حدود 250 یورو برای هر نفر افزایش خواهد یافت.

تورم بزرگترین نگرانی شهروندان آلمانیتورم روزافزون چالشی برای خانواده‌های آلمانی/ امیدی به بهبود اوضاع نیست

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن

به گزارش قدس آنلاین، مارک رولی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت بشمار می‌رود افزود که برنامه پلیس در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که طبق آمارها، جوامع اقلیت و به ویژه رنگین‌پوست، بیشتر از افراد بومی و سفید پوست هدف ایست‌های بازرسی پلیس قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط ماموران پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد، در مقایسه با یک فرد سفید پوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.

البته آمارها نشان می‌دهد که پلیس طی ۲ سال گذشته ۴۴ درصد کمتر از اختیارات خود برای ایست بازرسی استفاده کرده است. با این حال صادق خان شهردار لندن گفته است که از اختیارات پلیس در این زمینه، به شرطی که به صورت «حرفه‌ای، قانونی و متناسب» استفاده شود، حمایت می‌کند.

بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن درحالی افزایش یافته است که حادثه چاقوکشی روز گذشته در شمال شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسر بچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.

پلیس لندن می‌گوید که این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند اما همچنان انگیز مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳