Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:09:20 GMT

سرقت ۲ میلیون دلاری از کلیسا/ یک فرشته بی سر!

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۷۴۸۸

سرقت ۲ میلیون دلاری از کلیسا/ یک فرشته بی سر!

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، پلیس نیویورک می‌گوید سارق یا سارقانی هفته گذشته از کلیسای سنت آگوستین در این شهر یک اثر هنری از جنس طلا به قیمت دو میلیون دلار را به سرقت بردند. 

به گفته پلیس سارقان همچنین سر مجسمه‌ای از یک فرشته را در نزدیکی محراب کلیسا از بدن جدا کردند. بنابر اعلام پلیس نیویورک این حادثه بین ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه تا چهار صبح روز شنبه به وقت محلی روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیسای سنت آگوستین در زمان حادثه برای تعمیرات بر روی عموم بسته شده بود. 

کشیش این کلیسا گفته است که تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته کلیسا نیز به سرقت رفته است. 

اثر هنری سرق شده از کلیسای سنت آگوستین جعبه‌ای است که در آن اشیاء مورد استفاده برای مراسم عشای ربانی نگهداری می‌شد. این جعبه از ۱۸ قیراط طلا ساخته شده و از جواهراتی نیز در تزئین آن استفاده شده است. قیمت این جعبه دو میلیون دلار تخمین زده می‌شود. 

مسئولان کلیسای کاتولیک نیویورک گفته‌اند که این جعبه به دلیل ارزش تاریخیو هنری آن «غیرقابل جایگزین» است. این جعبه در سال ۱۸۹۵ میلادی ساخته شده و سپس در سال‌های ۱۹۵۲ و ۲۰۰۰ تعمیر شده بود. 

به گفته مقامات کلیسای کاتولیک نیویورک مجسمه فرشته‌ که سرش از بدن جدا شد در نزدیکی این جعبه قرار داشت. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس سارق سرقت مجسمه کلیسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبرهای رسانه ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعارهایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفت‌وگوهای سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روزها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • پلیس نیویورک وارد دانشگاه کلمبیا شد؛ ماموران ده‌ها نفر را بازداشت کردند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • تعقیب و گریز دیدنی زورگیرهای موتورسوار در فرشته