Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@10:00:09 GMT

اعزام هیئت کنسولی ایران به عربستان برای ایام حج

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۷۸۰۲

ایران، هیئت ۶ نفره‌ای را از بخش کنسولی وزارت خارجه در ایام برگزاری مراسم حج واجب به عربستان اعزام می‌کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به ماموریت وزارت امور خارجه در راستای انجام امور کنسولی برای حمایت از اتباع ایران در نقاط مختلف جهان و حمایت از حقوق آنها، دستگاه دیپلماسی کشور در ایام برگزاری مراسم حج واجب که به زودی در عربستان برگزار می‌شود هیئت کنسولی ۶ نفره به این کشور اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی بعد از دو سال که به خاطر شیوع اپیدمی کرونا مراسم حج را با حضور تعدادی از حجاج عربستانی برگزار می‌کرد این زمینه را فراهم کرده که امسال مراسم حج، مانند سال‌های قبل با حضور حجاج از کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار شود و در همین چارچوب امسال تعدادی از شهروندان ایرانی در مراسم حج شرکت خواهند داشت.

با توجه به این که در حال حاضر سفارت ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده به خاطر اتفاقات سال ۱۳۹۴ فعالیتی ندارند، وزارت امورخارجه تصمیم گرفته در زمان حج تمتع و برای پیگیری مباحث کنسولی حجاج ایران در ایام برگزاری حج افرادی را اعزام کند.

ایران در سال های گذشته نیز با هماهنگی مقامات سعودی، هیئتی را برای امور کنسولی در زمان برگزاری مراسم حج به عربستان اعزام کرده بود.

گفته می‌شود یکی از موضوعات مهم در جریان گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد، موضوع حضور حجاج ایران در مراسم حج واجب سال ۱۴۰۱ بوده است.

این هیئت کنسولی بعد از اخذ ویزا به ریاض خواهد رفت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مراسم حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  عباسی ،  مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا با اعلام این خبر گفت:  در هفته سلامت تلاش شد با اجرای برنامه‌های متنوع، فرهنگ سالم زیستن را آموزش دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا