Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در راستای سفر به خراسان جنوبی به منظور پیگیری دستورات رئیس جمهور و مصوبات حاصل از سفر رئیس جمهور به این استان، از طرح ریلی بیرجند_قائن_ یونسی بازدید کرد.

طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۷۱ کیلومتر، حد فاصل بیرجند، یونسی است که ۸۸ کیلومتر آن در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است. ۱۸۳ کیلومتر دیگر نیز در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

اجرای این عملیات پس از حدود ۲ دهه انتظار از سال ۹۸ آغاز شده بود و در حال حاضر ۹۰ کیلومتر این طرح ریلی در قالب ۲ قطعه ۵۸ کیلومتری از طرف ایستگاه یونسی_گناباد و ۳۲ کیلومتری از طرف بیرجند در دست اجرا است. قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند - قائن - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مرحله زیرسازی است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تسریع در تأمین مالی احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی یکی از مصوبات سومین سفر استانی رئیس جمهور به این است و در آن سفر مقرر شد ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یابد.

کد خبر 5503580 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: سید صولت مرتضوی خراسان جنوبی قاین بیرجند صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران مجلس یازدهم سیدابراهیم رئیسی تاجیکستان امامعلی رحمان دولت سیزدهم مقام معظم رهبری حسین امیرعبداللهیان علی بهادری جهرمی سید صولت مرتضوی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شهید صیاد خدایی رئیس جمهور راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد

رویترز به نقل از یک مقام مطلع کاخ سفید اعلام کرد که دیدار از پیش‌ برنامه‌ریزی شده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه آتی میلادی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این مقام کاخ سفید در این رابطه گفت: ما مشتاق بازدید رئیس‌جمهور اردوغان از کاخ سفید در زمانی که برای طرفین مساعد باشد هستیم. ما نتوانستیم برنامه‌های‌مان را تطابق دهیم و نمی‌توانیم در این زمان هیچ برنامه دیداری را به شما اعلام کنیم.

مطابق با گزارش‌ها، ایالات متحده پیشتر از اردوغان دعوت کرده بود تا در تاریخ ۹ مه به ترکیه سفر کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفته بود: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف