Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:37:43 GMT

۸ هزار رویداد کتاب محور در خراسان رضوی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۱۴۰

۸ هزار رویداد کتاب محور در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه کرامت اظهار کرد: در نظر داریم همزمان با دهه مبارک کرامت بالغ بر ۸ هزار برنامه‌های فرهنگی کتاب محور اعم از مسابقات کتابخوانی، جلسات خوانش کتاب‌های امام رضایی، نمایشگاه کتاب «کرامت» با محوریت سیره امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)، نشست دختران کتابخوان، برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار برگزیده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و جلسات جمع خوانی احادیث رضوی را در کلیه کتابخانه های استان برگزار نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: کرامت در لغت به معنای سخاوت، جوانمردی و بخشندگی و در مفاهیم انسانی و دینی به معنای بزرگواری است، براساس احادیث و توصیه‌های بزرگان کرامت یکی از اصول مهم در دین اسلام به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به احادیث موجود از ائمه اطهار (ع) می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که کرامت در دین اسلام به معنای کوچک شمردن دنیا و مهار هواهای نفسانی نیز است.

حجت‌الاسلام سبزیان یکی از اصلی‌ترین دلایل نامیدن این دهه را به نام کرامت، شخصیت سرشار از سخاوت و بزرگواری حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) عنوان کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به هدف کتابخانه ها مبنی بر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: تمام تلاش همکارانم در مجموعه کتابخانه‌های عمومی بر آن است تا بستری مؤثر و مفید برای آشنایی بیشتر جامعه با سبک و سیره زندگی شخصیت‌ها و مفاخر بزرگ دینی و اسلامی فراهم سازیم تا بتواند نقش فانوسی روشن در تاریکه راه زندگی پر مشغله امروزی ایفا کند.

وی همچنین از تشرف دسته جمعه کتابداران به حرم مطهر امام رضا (ع) و امضای میثاق نامه خادمی آن حضرت در کتابخانه های عمومی، راه اندازی کاروان «کتاب و کرامت» در مناطق روستایی و حاشیه شهر، نمایشگاه پوستر رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در نگارخانه کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهدمقدس، برگزاری محافل ادبی «کریمانه» و برگزاری کارگاه‌های آشنایی با زیباهایی کلام اهل بیت (ع) خبر داد.

حجت الاسلام سبزیان در خصوص برنامه‌های ترویجی این ایام گفت: افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» شهرستان مشهد، عضویت رایگان و بخشودگی جرایم و تجلیل از نویسندگان خراسانی فعال در حوزه رضوی نیز از جمله فعالیت‌های دیگر است.

کد خبر 5503617

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد بنیاد بین المللی امام رضا ع دهه کرامت بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان اردبیل ابادان دهه کرامت شهادت امام صادق ع احتکار نماهنگ سلام فرمانده شیراز کتابخانه های عمومی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار (اصفهان شهر زنده، شهر زندگی) برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و …است که هفته فرهنگی اصفهان این فرصت را فراهم کرده تا سرزمین تخت فولادبه عنوان یکی سرمایه‌های عظیم شهر معرفی و شناسانده شود.

وی گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، معماری و گردشگری تکایا، مجموعه تخت فولاد اقدام به برگزاری برنامه تکیه‌گرد کرده، این برنامه با رویکرد تمرکز برظرفیت های تخت فولاد برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به اولین برنامه تکیه‌گرد خاطر نشان کرد: سال گذشته و همزمان با هفته فرهنگی اولین برنامه از رویداد تکیه گرد با محوریت تکیه میرفندرکسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین برنامه از سلسله رویدادهای تکیه گرد با محوریت تکیه خاتون آبادی برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت کنندگان دراین برنامه با روایت‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و بناهای معماری تکیه آشنا خواهند شد.

عمرانی گفت: همچنین درحاشیه این برنامه، مسابقه عکاسی با موبایل از بناهای آرامگاهی و معماری وعناصر گردشگری خاتون آبادی برگزار می‌شود که در پایان هم به برگزیدگان جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

وی تکیه گرد را فرصتی مغتنم دانست تا کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر به زوایا و ظرفیت‌های تکیه خاتون آبادی نگاه شود و صرفاً نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بناهای آرامگاهی تخت فولاد نباشد. بلکه تکریم و مرمت و برجسته سازی تکیه‌ها رخ دهد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد افزود: رویداد گردشگری تکیه گرد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ازساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر در تکیه خاتون ابادی برگزار خواهد شد که عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت فرمایند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6094464

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی