Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -انتخاب شهردار شهرکرد این روزها حواشی مختلفی را در این شهر به‌دنبال داشته و این شهر همچنان بدون شهردار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، ششمین دوره شورای شهر شهرکرد  اواسط مردادماه 1400 آغاز به کار کرد، پس از گذشت مدتی در 25 مهرماه  آیین تکریم و معارفه شهردار شهرکرد برگزار و شورای شهر با بررسی گزینه‌ها محمدتقی جاپلقی را به عنوان شهردار انتخاب و معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت پنج ماه از آغاز به کار رسمی شهردار، وی با نقدها و حاشیه‌های مختلفی در مدیریت شهری رو به رو شد تا اینکه پس از رای‌گیری در شورای شهر شهردار برکنار می‌شود.

پس از آن رئیس شورای اسلامی شهرکرد در اواخر فروردین ماه با اشاره به بررسی 29 گزینه پیشنهادی برای سمت شهرداری شهرکرد، گفت: تا پایان فروردین ماه گزینه شورای اسلامی مشخص می‌شود.اما این کلاف سردرگم انتخاب شهردار همچنان به خود پیچید تا اینکه در 20 اردیبهشت ماه 1401، پس از رأی‌گیری اعضای شورای شهر، حامد فروزنده را به عنوان شهردار جدید انتخاب کرد.

در این میان، رئیس شورای شهرکرد در مصاحبه‌ای بیان می‌کند، مدارک شهردار منتخب برای تصدی پست شهرداری برای ارسال به وزارت کشور را تایید نمی‌کنم و از طرفی فرشاد چراغ‌پور نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید دارد که حامد فروزنده از نظر سوابق کاری مشکلی ندارد و وزارت کشور حکم وی را صادر می‌کند. پس از آن، موضوع در فرمانداری شهرکرد بررسی  و در نهایت حامد فروزنده شرایط شهرداری شهرکرد را نداشت.

حالا پس از گذشت 10 ماه از انتخاب شورای اسلامی دوره ششم، شهر شهرکرد در کلاف سردرگمی انتخاب شهردار مانده است. با انتخاب حامد فروزنده سوالات مهمی پیش می‌آید چرا مدارک گزینه منتخب برای شهرداری  بررسی نشد؟ چرا قبل از انتخاب شهردار استعلامات لازم صورت نگرفت تا زمان از دست نرود؟ و چرایی‌های دیگر که مردم شهرکرد را هم کلافه کرده است.

مدارک اعلامی منتخب شورا با مستندات هم‌خوانی نداشت

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد  اظهار داشت: با رای‌گیری صورت گرفته در شورای شهر حامد فروزنده  پنج رای از هفت رای را گرفت، مدارکی که این فرد در سوابق خود اعلام کرده بود با مستندات مکتوب هم‌خوانی نداشت یعنی سوابق خدمتی ایشان برای شهرداری شهرکرد مناسب نیست.

وی گفت: شهردار شهرکرد نیازمند سابقه‌ 10 ساله مدیریت پایه و یا پنج سال مدیریت میانی است که وی مدیریت میانی ندارد و مدیریت پایه او با سوابق کارشناسی‌‌ها و شهرداری هفشجان و فرخ‌شهر بودن، هفت سال و 11 روز است که براساس دستور العمل باید 10 سال سابقه مدیریت داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد خاطرنشان کرد: عدم شرایط احراز این فرد توسط مدیرکل شهری و شوراهای استانداری به وزارت کشور و به اداره کل شهری و روستایی وزارت کشور نیز اعلام شد.

بیاتی گفت: بنده به عنوان رئیس شورا بیان کردم وقتی شرایط احراز این فرد رد شده است، نمی‌توانم نظریه خلاف را به وزارت کشور اعلام کنم اما نایب رئیس شورای شهرکرد با مسئولیت خود گواهی را امضا و بدون ضمیمه کردن نامه‌های فرمانداری و هیئت تطبیق به وزارت کشور ارسال کردم.

رئیس شورای شهر کرد تصریح کرد: فرد منتخب در ابتدای کار بیان داشت مدارک لازم را دارد و شورای اسلامی شهر شهرکرد نیز فکر کرد این‌طور است اما زمانی که انتخاب و مدارک از او خواسته شد هفت سال و 11 روز سابقه مدیریت پایه داشت، باید از ابتدا مستندات گرفته می‌شد و اگر درست نبود این فرد را مطرح نمی‌کردیم‌ که متاسفانه اعضای دیگر شورا اعلام کردند که این فرد سابقه لازم را دارد.

می‌پذیریم شورا قصور کرده است

وی با اظهار قصور در رابطه با این مسئله از جانب شورای شهر شهرکرد، بیان داشت: شورای شهر شهرکرد باید مستندات جدی شرایط  احراز را از فرد منتخب درخواست می‌کرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و می‌پذیریم که قصور صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: عدم شرایط احراز شهردار سبب از دست دادن او در یک زمانی می‌شود پس باید دقت کافی را در شرایط احراز داشت و اگر فردی این شرایط را ندارد نباید اصرار و تاکید بر این موضوع داشت، اگر اشتباهی هم در کار بوده باید صادقانه پذیرفت.

کلاف سردرگم انتخاب "شهردار شهرکرد" / چالش 10 ماهه‌ای که همچنان حل نشده است همزمان با روز شهرکرد از کتاب"چالشتر دیار ماندگار" رونمایی شد شهردار شهرکرد انتخاب شد

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از آقایان می‌گویند ممکن است وزارت کشور این فرد را تایید کند و هرگز قانون و دستورالعمل هیئت وزیران را نقض نمی‌کند. کسی هم به طور قطع نه در تهران و نه در شهرکرد اراده‌ای برای انجام خلاف قانون نمی‌تواند داشته باشد و باید براساس قانون عمل کرد.

انتهای پیام/7540/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شهرکرد رئیس شورای اسلامی شهر شهردار شهرکرد انتخاب شهردار وزارت کشور حامد فروزنده شرایط احراز شهردار شهر شورای شهر رئیس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد