Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عیدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله کشاورزانی که زودتر محصول خود را برداشت می‌کنند با هدف تسریع در کشت دوم، بقایای مزارع (کاه و کلش) گندم را آتش می زنند تا زمین آماده کشت شود.

وی اظهار داشت: این اقدام خلاف توصیه های کارشناسان کشاورزی بوده که علاوه بر آلودگی زیست محیطی عامل مهمی در آسیب به خاک می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شوش با بیان اینکه آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی ممنوع است گفت: کشاورزانی که اقدام به آتش زدن بقایای مزارع خود کنند تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.

عیدانی اظهار داشت: ایجاد هر گونه آتش سوزی در مزارع خطر سرایت آن به مزارع مجاور و نیز مراتع و جنگل ها را در پی داشته که باید از این اقدام جلوگیری شود.

وی از کشاورزان و شهروندان خواست وقوع هرگونه آتش سوزی در حاشیه مزارع همچنین آتش زدن کاه و کلش مزارع را به آتش نشانی اطلاع دهند.

برداشت محصول گندم از سطح ۷۰ هزار هکتار مزارع شهرستان شوش  پایان یافت.

شهرستان شوش یکی از قطب های تولید گندم و ذرت دانه ای در کشور می باشد.

در سال زراعی جاری ۲۲۳ هزار تن محصول گندم از مزارع شهرستان شوش برداشت شده است.

برچسب‌ها گندم آتش سوزی برداشت محصول شوش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم آتش سوزی برداشت محصول گندم آتش سوزی برداشت محصول شوش بقایای مزارع آتش زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد