Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:51:30 GMT

بستنی خور‌ها بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۲۱۱

بستنی خور‌ها بخوانند

آفتاب‌‌نیوز :

فرزاد بابایی از بستنی به عنوان یکی از فرآورده های غذایی با ارزش یاد کرد و افزود: این خوراکی در دسته لبنیات دسته بندی می شود و ارزش غذایی یکسانی با لبنیاتی مانند شیر دارد.

وی افزود: تفاوت بستنی با لبنیاتی مانند شیر در کالری بالای آن است که موجب می شود یک بستنی حدود چهار برابر یک فنجان شیر کالری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی به ویتامین های موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: یکی از این ویتامین های شاخص ویتامین B2 یا همان ریبوفلاوین است که در شیر هم موجود است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه برخی انواع بستی با برخی مواد مانند آهن، ویتامین D و اسیدفولیک غنی سازی می شوند، گفت: مصرف این نوع بستنی به نسبت سایر بستنی ها مفیدتر است.

بابایی همچنین مصرف بستنی های سنتی را نسبت به سایر انواع بستنی مفیدتر دانست و افزود: بستنی باید ساده مصرف شود و موادی مانند کاکائو و... به آن اضافه نشود.

وی افزود: کاکائو کالری بالایی دارد و هنگامی که کنار بستنی قرار می گیرد، کالری آن را دو چندان افزایش می دهد، بنابراین مصرف بستنی های ساده مانند بستنی سنتی بهتر است.

بابایی افزود: همچنین مصرف بستنی همراه با شیرینی هایی مانند باقلوا اصلا توصیه نمی شود، چرا که موجب افزایش کالری دریافتی می شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه یک لیوان بستنی کوچک بین 200 تا 250 کالری انرژی دارد، گفت: افراد در خصوص مصرف این فرآورده باید احتیاط بیشتری کنند، چرا که این میزان کالری بالا نقش بسیاری در چاقی افراد دارد.

بابایی افزود: افرادی که تمایل به مصرف بستنی دارند باید با توجه به این میزان کالری در صورت مصرف این خوراکی آن را جایگزین سایر مواد غذایی در برنامه غذایی خود کنند، بطور مثال یک بستنی را جایگزین مصرف یک لیوان شیر در برنامه غذایی خود کنند.

این کارشناس تغذیه نسبت به مصرف بستنی در مبتلایان دیابت هشدار داد و افزود: با توجه به قند بالای موجود در بستنی، مصرف این خوراکی برای مبتلایان دیابت توصیه نمی شود.

بابایی گفت: این محصول حاوی مقادیر بالایی کره، خامه، شیرپرچرب و ... است، بنابراین مصرف آن می تواند موجب افزایش کلسترول و تری گلیسیرید شود و افراد باید در این زمینه احتیاط کنند.

وی افزود: مصرف این خوراکی بعد از غذا به عنوان دسر هم نقش موثری در افزایش چربی خون دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بستنی تغذیه ارزش غذایی مصرف بستنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان

 ابراهیم بابایی گفت: این حادثه صبح امروز ١٠ اردیبهشت ماه با تماس شهروندان در بلوار آزادگان به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گزارش شد که بدون درنگ آتش نشانان از ایستگاه شماره ۴ در کمتر از ٢ دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

وی که در محل این حادثه حضور داشت افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه با آتش سوزی گسترده و حجم بسیار زیاد دود در منزل روبه رو شدند و با توجه به محبوس شدن یک مرد حدودأ ۴٠ ساله که در منزل تنها بوده است و به دلیل بیماری زمینه‌ای دچار تشنج شده بود، بلافاصله با عملیات جستجو و نجات از دل شعله‌های آتش نجات یافت.

وی گفت:آتش نشانان با اطفاء حریق و تحویل مصدوم به عوامل اورژانس، به عملیات خود پایان دادند.

بابایی خاطرنشان کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان علت یابی که در محل حادثه حضور داشتند در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)