Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روح الله متفکرآزاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضرورت معرفی نمادها و مفاخر آذربایجان در سطح ملی و بین الملی، اظهار کرد: از سال گذشته به صورت جدی با وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مکاتبات و پیگیری هایی داشتیم که خوشبختانه به ثمر نشست و تصویر یکی از نمادهای آذربایجان بر روی یکی از اسکناس‌های رایج کشور منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقبره الشعرا به عنوان یکی از مهمترین نمادهای تبریز و آذربایجان که مدفن بزرگترین شاعران این خطه زرخیر در سده‌های گذشته بوده در این موضوع مورد توجه قرار گرفته است، افزود: این نماد ارزشمند پس از پیگیری‌های مستمر، بر روی اسکناس ۲۰ هزار ریالی چاپ شده و توزیع این اسکناس‌ها به زودی در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معرفی نمادهای تبریز و آذربایجان علاوه بر معرفی ظرفیت های این خطه، در جذب گردشگر نیز موثر است، اظهار کرد: چاپ نمادهای آذربایجان در اسکناس دو هزار تومانی، آغاز راه بود و تلاش می کنیم نمادهای دیگری هم در سایر اسکناس‌ها و یا صفحات پاسپورت ایرانی منتشر شود.

متفکرآزاد، نقش مهم مردم تبریز و آذربایجان در وحدت ملی و جریانات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاریخ ایران را یادآور شد و با اشاره به داشتن سرمایه های بزرگ فرهنگی و تاریخی در این خطه، ابراز داشت: در کنار سایر مطالبات اقتصادی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، انتشار اسکناس با نمادهای این خطه، یکی از خواسته‌های قدیمی مردم منطقه بود که خوشبختانه پیگیری کرده و به نتیجه رساندیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی روح الله متفکر آزاد بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی روح الله متفکر آزاد بانک مرکزی آذربایجان شرقی روح الله متفکر آزاد بانک مرکزی تبریز و آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی؛ شادی نیا با اشاره به بارش باران در تبریز اظهار کرد: گزارش واژگونی خودروی ام وی ام، در انتهای اتوبان سهند به تبریز به مرکز دیسپچ استان آذربایجان شرقی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت این گزارش کارشناسان اورژانس سهند۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک نفر مصدوم شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام رضای تبریز (ع) انتقال یافت.

شادی نیا گفت: واژگونی خودروی تندر در محور روستای بارانلو تبریز نیز کارشناسان اورژانس را به محل حادثه رساند.

وی افزود: متاسفانه بر اثر این سانحه کشته شدن یکی از سرنشینان خودرو توسط کارشناسان اورژانس سهند۱ تایید شد.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی