Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به تشریح عملکرد ماموران پلیس امنیت‌‌ اشاره و اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت در راستای اجرای طرح اقتدار به مدت یک هفته با انجام اقدامات اطلاعاتی، مبارزه و برخورد و دستگیری اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و خفت گیران را در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: در این راستا ماموران با دو باند اراذل و اوباشی مواجه شدند که علاوه بر شرارت در حوزه سلاح و مهمات نیز فعال بوده و به صورت سازمان یافته سلاح ها را از مرزهای غربی وارد کشور و در نهایت تهران می کردند که در نهایت با رصد و اشراف اطلاعاتی و کار عملیاتی، افراد این دو باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: از دستگیرشدگان ۲۳ قبضه سلاح جنگی و از جمله مسلسل آمریکایی کشف شد؛ همچنین شبه سلاح‌هایی که با شلیک صدای وحشتناکی داشته و رعب و وحشت ایجاد می کنند.

 سرهنگ راستی به دستگیری ۲۷۰ نفر متهم در طرح پلیس امنیت اشاره و بیان داشت: ۵۰ درصد از این افراد دستگیر شده مصداق اراذل و اوباش بوده و بقیه نیز از همدستان این افراد هستند.

 وی به فعالیت اراذل و اوباش در شبکه های قمار، شرط‌بندی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و غیره در راستای درآمد زایی اشاره و بیان داشت: در اجرای طرح اقتدار اخیر، ماموران به طور همزمان دستگیری دو دسته از اراذل و اوباش را در اولویت قرار دادند؛ آنهایی که در کار قاچاق سلاح و مهمات یا  شبکه‌های قمارو شرط بندی بوده و دسته دیگر افرادی که در خفت گیری و زورگیری نقش داشتند.

سرهنگ راستی از اجرای ۱۳۰ عملیات در ۴۸ ساعت و در ۱۶ نقطه تهران خبر داد و گفت: ۷ نفر از متهمان فراری در خارج از تهران شناسایی و دستگیر شدند.

 وی گفت: برای دستگیری متهمان ویژه، پلیس امنیت ۱۶ نقطه را در یک ماهه رصد کرده و تمام مجرمان را با جمع آوری مستندات اعم از عکس و فیلم‌ دستگیر کرده و با تشکیل پرونده کامل تحویل دستگاه قضایی داده است تا دست قاضی برای تصمیم گیری پر باشد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت هدف اصلی از اجرای طرح های اقتدار پلیس امنیت را دستگیری اراذل‌ و‌ اوباش‌، مزاحمین نوامیس و زورگیران و خفت‌گیران، عدم تکرار جرائم از سوی این افراد و برخورد شدید و قاطع با آنها دانست وگفت: پلیس امنیت با استقرار تیم های ویژه برخورد با اراذل و اوباش را در دستور کار دارد.

 وی آمادگی بدنی، قدرت و تحرک بالا، مهارت در تیراندازی و قدرت عملیاتی را ازجمله ویژگی های ماموران سیاه پوش و مقتدر مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگیری ۲۷۰ متهم مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت اراذل و اوباش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • اراذل و اوباش قمه به دست در تبریز زمین‌گیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز