Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@13:10:19 GMT

ابتکار شهر دانمارکی برای حفاظت از تنوع زیستی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۳۵۶

ابتکار شهر دانمارکی برای حفاظت از تنوع زیستی

شهر ساحلی آرهوس دانمارک در حال ساخت یک صخره مصنوعی با هدف غنی‌سازی تنوع زیستی دریایی منطقه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آرهوس دانمارک برای حفاظت از حیات آبی و تنوع زیستی خود، اقدام به ایجاد صخره‌ای مصنوعی کرده است که مصالح مورد نیاز برای احداث آن از دورریزهای پروژه ایجاد یک جاده کمربندی ۱۲ کیلومتری در شهر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو هزار تن سنگ به عنوان زیستگاه آینده برای موجودات دریایی از جمله صدف‌ها، شقایق‌های دریایی و جلبک‌های دریایی در آب قرار می‌گیرد.

بیشتر سنگ‌ها به طور توده در آب قرار می‌گیرند تا بین آنها حفره ایجاد شود. سخت پوستان، حلزون‌ها، کرم‌ها و بسیاری از حیوانات دیگر در اینجا می‌توانند از شکار توسط ماهی‌ها و خرچنگ‌ها پنهان شوند.

پیش از این، منطقه مورد نظر یک بندر کانتینری متروک بود که با ابتکار شهرداری به منطقه‌ای پرجنب‌وجوش برای تفریح شهروندان و همچنین پناهگاه حیوانات دریایی تبدیل خواهد شد.

ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر پیاده‌روی در این منطقه شنا یا قایق‌رانی کنند. با انجام این پروژه، علاوه بر حفظ حیات طبیعی منطقه، نشاط شهری نیز به آرهوس بازگشته است و مردم به اهمیت حفظ محیط زیست خود بیشتر واقف شده‌اند.

استفاده از مصالح دورریز برای ساخت این جاذبه نیز یکی از ابتکارات هوشمند شهرداری است که باعث ترویج اقتصاد مدور ضایعات شده است.

کد خبر 578835

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تنوع زیستی حفظ تنوع زیستی تنوع زیستی جانوران تنوع زیستی دریایی موجودات دریایی ارهوس آرهوس دانمارک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای استان منتقل شد.

احمد گودرزی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و با حضور به‌موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه و در محیط‌های سربسته صورت می‌گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم