Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@08:29:34 GMT

عدم موافقت دادسرا با آزادی مشروط محمدعلی نجفی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۳۹۵

عدم موافقت دادسرا با آزادی مشروط محمدعلی نجفی

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی، گفت: تاکنون سه مرتبه تقاضای آزادی مشروطه محمدعلی نجفی را به دادسرا تقدیم کردیم که تا کنون با این درخواست موافقت نشده است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: آزادی مشروط مطابق قانون ۵۸ قانون مجازات اسلامی بدین شرح است که اگر کسی محکومیت ۱۰ سال به بالا داشته باشد باید نیمی از مجازات را تحمل کند و اگر کمتر از ۱۰ سال باشد باید یک سوم مجازات را تحمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای نجفی به پنج سال حبس محکوم شده است و تا کنون بیش از دو سوم دوره محکومیت خود را گذرانده است.

گودرزی با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی نجفی گفت: علت مخالفت دادسرا با آزادی مشروط نجفی امکان ارتکاب جرم از سوی نجفی است. نظر دادگاه بر این است که در صورت آزادی وی امکان انجام جرم وجود دارد.

میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی ۷ خردادماه سال ۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی، شهردار اسبق تهران به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. اتهامات نجفی، قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) است.

در دور اول رسیدگی به این پرونده با احراز قتل عمد میترا استاد به قصاص محکوم شد. بعد از آن برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.

در دور دوم رسیدگی به پرونده، دادگاه مجددا قتل عمد را محرز دانست، اما این بار با توجه به رضایت اولیای دم، قصاص منتفی و نجفی صرفا به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. به این حکم از سوی نجفی اعتراض ارجاع شد.

در دور سوم رسیدگی به پرونده، دادگاه دوباره قتل عمد برای نجفی تشخیص داده و به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

در نهایت نجفی با پرداخت وجه مصالحه توانست از خانواده میترا استاد رضایت بگیرد، به گفته حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی در خصوص میزان وجه المصالحه در این پرونده گفت: تقریبا به اندازه مهریه خانم میترا استاد بوده و مبلغی به عنوان کمک هزینه هم برای پسرشان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس اسناد ازدواج مهریه خانم میترا استاد حدود ۱۳۶۲ سکه بهار آزادی بوده است. میزان مهریه ایشان به قیمت روز محاسبه می‌شود و به صورت اقساط و به عنوان ارث به خانواده متوفی داده خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمدعلی نجفی قوه قضاییه محمدعلی نجفی میترا استاد محکوم شد قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در تیم رم توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و در بازی با بولونیا در هفته سی و سوم که با شکست ۳ بر یک رم همراه بود توانست تنها گل تیمش را وارد دروازه حریف کند.

سایت «romapress» خبر داد: مدیران باشگاه رم از عملکرد و تعهد مهاجم ایرانی خود فوق‌العاده راضی هستند و در ماه‌های اخیر تماس‌هایی را با مدیران باشگاه بایرلورکوزن بر قرار کرده‌اند تا مذاکره بابت دائمی کردن قرارداد آزمون را آغاز کنند. همچنین «دنیله دروسی» سرمربی رم از احتمال ماندن سردار آزمون بسیار خوشبین است.

با این حال آینده ماندن آزمون در رم گرو به حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده است. رم برای آزادسازی آزمون باید ۵/‌‬ ۱۲ میلیون یورو به بایرلورکوزن پرداخت کند که در صورت صعود به اروپا این باشگاه آزادی مالی بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 6089668

دیگر خبرها

  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حضور سردار آزمون در رم مشروط شد
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی