Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران در واکنش به گزارش سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمانی کشور تذکراتی دادند و اعلام کردند باید برخورد با متخلفان ساخت و ساز در کشور بدون تعارف باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه در واکنش به سخنان حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور که در صحن علنی شورا حضور داشت، در تذکری گفت: سازمان مهندسی ساختمان کشور اعلام کرده که دو ماه آینده لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مهدی بابایی دیگر عضو شورای شهر تهران در تذکری بیان کرد که ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که در جلسه‌ هفتگی با دادستانی به سه پرونده رسیدگی می‌شود. آیا فقط ۱۲۹ ساختمان در تهران پرخطر است؟

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم که تا این لحظه ۳۴ شهروند آبادانی فوت می‌کنند و یک نقطه ای از ایران درد می‌گیرد و همه کشور قلب‌شان درد می‌کند. بنابراین خواهش و تعارف را کنار بگذاریم و عملیاتی و عریان صحبت کنیم. ۱۰ ماه گذشته کسی منتظر ما نشده است. از ما چه کاری برمی‌آید.

اعلام لیست ساختمان های نا ایمن منافع برخی افراد را به خطر انداخت

احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری گفت: نباید لیست ساختمان‌های نا ایمن مطرح شود چون منافع برخی به خطر می‌افتد.

وی اظهار کرد: شاهد اصلاح قوانین و مقررات هستیم اما این اصلاح از اقدامات بعدی جلوگیری می‌کند و کار با سرعت کمی پیش می‌رود و تا زمانی که تعارض منافع افرادی که در اصلاح قوانین ذینفع است وجود داشته باشد همچنان شاهد این موارد خواهیم بود.

به گفته صادقی، زمانی که نقشه‌های گسلی شهر تهران را دریافت کردیم قرار بود ضوابط این ساخت و ساز در پهنه گسلی را مرکز مطالعات شهرداری تعریف و شورای عالی شهرسازی آن را تهیه و پس از تصویب آن را ابلاغ کند اما پس از گذشت ۶ سال هنوز این اتفاق نیفتاده است چون افرادی که در مرکز اطلاعات مسکن نشسته‌اند خودشان از بزرگترین سازندگان و معمارهای کشور هستند که با تصویب این مقررات منافع خودشان به خطر می‌افتد.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه با اصلاح قوانین منافع کارشناسان شورای عالی شهرسازی به خطر می‌افتد، گفت: نظام مهندسی هم با مشکلاتی روبرو است و هنوز مهر مهندس دست پیمانکار است و چاره‌ اندیشی نشده، تا این موارد مشخص نشود، مطالعات به نتیجه نمی‌رسد.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شورای شهر ، ساختمان متروپل آبادان ، شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای شهر ساختمان متروپل آبادان شهرداری تهران لیست ساختمان شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است