Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد ساداتی‌نژاد امروز در شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور در  جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به مشکلات خشکسالی و تامین غذا در جهان توجه به ظرفیت‌های دیم‌کاری برای افزایش ضریب امنیت غذایی در کشور بسیار مهم است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در کشور ما تنها 10 درصد محصولات کشاورزی از دیم‌کاری به دست می‌آید در حالی که این رقم در کشورهای دیگر زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح هدف‌گذاری شده است که میانگین تولید گندم در دیم‌کاری به 2 میلیون تن برسد که در این صورت می‌توان 8 میلیون تن گندم کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ تنها از دیم‌کاری به دست آورد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: مزیت دیگر دیم کاری این است که فشار به منابع زیرزمینی و آب سبز نمی‌آید و در کنار آن تولید ملی افزایش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تأثیر طرح حمایت از دیم‌کاری در امنیت غذایی اظهار داشت: 5.2 میلیون هکتار از اراضی دیم کشور در همه استان‌ها تحت پوشش این طرح خواهد بود که در این راستا تسهیلات ارزان قیمت به آنها داده خواهد شد و محصولات آنها بیمه می شوند.

ساداتی نژاد افزود:‌ فناوری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان پاشنه آشیل اجرای این طرح خواهد بود. بخش تحقیقات و پژوهش هم متناسب با اراضی، بذور موردنیاز آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین خواهد کرد.

در ادامه این نشست علیرضا مهاجر معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی هم پیشنهاد داد که 5 درصد به قیمت گندم در این طرح اضافه شود و همه محصولات آنها بیمه شوند.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته عدم تامین حق بیمه به موقع از سوی دولت مشکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پرداخت بیمه کشاورزان ایجاد می‌کرد. در این نشست به تامین بذر موردنیاز علوفه، حبوبات و دانه‌های روغنی تاکید شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید گندم اراضی دیم دیم دیم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت