Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:41:45 GMT

ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کانادا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۵۴۱

ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کانادا

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، از لایحه جدید کنترل سلاح در این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس آمریکا و کشته شدن 19 دانش آموز و 2 معلم، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، از لایحه جدید کنترل سلاح در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش هیل، ترودو اظهار کرد براساس لایحه جدید کنترل سلاح در کانادا، استفاده از سلاح کمری ممنوع شده و خرید، فروش، انتقال یا واردات این نوع سلاح از هر جایی به داخل کانادا، تا زمان تصویب نهایی این لایحه و تبدیل آن به قانون اجرایی، ممنوع است.

همچنین، مبارزه با قاچاق سلاح به وسیله افزایش مجازات های جنایی و بهبود قوانین امنیت مرزی، از دیگر مفاد این لایحه است.

وی افزود: براساس این لایحه، مجوز سلاح از افرادی که سابقه خشونت خانوادگی یا اقدام جنایی دارند، سلب می شود. صاحبان سلاحی هم که براساس قانون برای خود یا جامعه خطرناک باشند، باید سلاح خود را تحویل بدهند.

براساس قانون پیشنهادی جدید، صاحبان سلاح هایی با خشاب های بلند باید به طور موقت سلاح خود را طوری تغییر دهند که بیش از 5 فشنگ در آن قرار نگیرد و نیز فروش و انتقال سلاح های بسیار پیشرفته با این قانون جدید، ممنوع است.

نخست وزیر کانادا با اشاره به اینکه کشته شدن حتی یک کانادایی بر اثر تیراندازی، بسیار زیاد است، تصریح کرد من تمام هزینه هایی را که خشونت های مسلحانه بر جامعه ما تحمیل می کند، دیده ام. امروز، برخی از قویترین مفاد قانونی در تاریخ کانادا برای دورنگه داشتن جامعه از خشونت های مسلحانه ارائه شد و امیدواریم آینده ای ایمن تر برای شهروندان کانادا داشته باشیم.

کانادا یکی از کشورهایی است که شکار حیوانات در آن بسیار متداول است و یکی از بالاترین سرانه های مالکیت اسلحه در جهان را دارد. براساس تحقیقات سال 2018، از هر 100 نفر در کانادا 34/7 نفر سلاح گرم دارند. اما امکان حمل آزادانه سلاح برای صاحبان آن وجود ندارد و آنها باید برای سلاح خود مجوز گرفته و تمام سلاح های دستی و نیمه اتوماتیک باید در اداره پلیس سلطنتی کانادا ثبت شده باشد.

کارشناسان و حامیان قانون کنترل سلاح هشدار می دهند که قانون سختگیرانه کانادا برای کنترل سلاح، به طور کامل این کشور را از نوعی خشونت که در آمریکا شایع شده، محافظت نمی کند. تیراندازی در منطقه نوا اسکوتیا در بهار 2020 که منجر به کشته شدن 23 نفر شد،نیز نشان داد که کانادا باید قوانین سختگیرانه تری اعمال کند.

«لی جویونگ» استاد جامعه شناسی مطالعات آمریکا در دانشگاه تورنتو در این باره اظهار کرد در حالیکه اغلب حوادث تیراندازی در آمریکا مرگبار و گسترده هستند، بیشتر تیراندازی ها در کانادا مربوط به تیراندازی با سلاح دستی در مناطق شهری بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد اکثر حوادث تیراندازی در کانادا در حاشیه جوامع شهری اتفاق می افتد و به همین دلیل افراد حاشیه نشین در کانادا از خشونت های مسلحانه واهمه دارند و این موضوعی است که در آمریکا نیز صدق می کند.

لی تاکید کرد معضل اسلحه در آمریکا به شکلی گسترده در حال تبدیل شدن به معضل اسلحه در کاناداست. با وجود آنکه قوانین کنترل سلاح در آمریکا منحرف شده است اما اینجا در کانادا نقاط مشترک زیادی بین مردم برای پذیرش این قانون وجود دارد.

تحقیقات جدید نشان می دهد اکثر ساکنان مناطق شهری کانادا نگران افزایش خشونت های مربوط به سلاح در جامعه خود هستند. همچنین حوادث تیراندازی در سال 2020 نسبت به سال 2010 دو برابر شده است.

علاوه بر این کارشناسان معتقدند مراکز و فروشگاه های خرید و فروش سلاح معضل بزرگی در کانادا هستند و تعداد زیادی مرکز غیرقانونی خرید و فروش سلاح در سراسر مرز کانادا با آمریکا راه اندازی شده است.

این در حالی است که هفته گذشته بر اثر تیراندازی یک جوان 18 ساله در یک مدرسه ابتدایی در اوالد تگزاس، 19 کودک دانش آموز و 2 معلم کشته شدند.

آیا معضل حمل سلاح در آمریکا گریبانگیر کانادا هم خواهد شد؟

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنترل سلاح کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ

حضرت آیت الله وحید خراسانی به استفتائی پیرامون «حکم خرید و فروش سگ » پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* حکم خرید و فروش سگ

سؤال: خرید و فروش سگ چه حکمی دارد؟

جواب: خرید و فروش سگ باطل است؛ و بنا بر احتیاط واجب حرام (گناه) می باشد؛ و فقط خرید و فروش «سگ شکاری» اشکال ندارد.

دیگر خبرها

  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری