Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در سفر رییس‌جمهور به کشور عمان، توافقات خوبی انجام و مراودات اقتصادی، تبدیل به اسناد لازم الاجرا شد.

به گزارش قدس آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان گفت: حادثه دلخراش آبادان را به همه مردم شریف ایران و مردم آبادان تسلیت می‌گویم و ما داغدار این حادثه در تمام ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، را تسلیت می‌گوییم چراکه بدون نام ایشان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در جهان شناخته نمی‌شود. سفر آقای رییسی به عمان فوق‌العاده موفق بود وی در پاسخ به سوالی در مورد پیام تحرکات دیپلماسی را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: سفر آقای رییسی فوق‌العاده موفق بود.۱۲ سند در سفر و یک سند که قبلا آماده شده بود که ۱۳ سند امضا شد. در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، انرژی و مراودات تجاری و مسائل سرمایه‌گذاری توافقات بسیار خوبی شد. سفر رییس‌جمهور به کشور عمان، توافقات خوبی انجام شد و در مراودات اقتصادی، تبدیل به اسناد لازم الاجرا شد. اراده ایران بر اداره مسیر گسترش روابط با همسایگان است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: امیرعبداللهیان طی روزهای آتی چند دور سفر خواهد داشت که زمینه را برای سفرهای دیگر سران آماده خواهد کرد.  آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار ایران را نداده است/مکث در مذاکرات به خاطر بی‌پاسخ گذاشتن ابتکارات ایران و اروپا است سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکرات وین با بن بست روبرو شده است، گفت: ما در گفت‌وگوها و مذاکرات وین، کنش‌هایمان روشن است و آنچه که برای ما مهم است پیام‌های است که از مجاری مرسوم بین ما و ایالات متحده در رفت و برگشت است ولی متاسفانه آمریکا پاسخ‌های لازم و مورد انتظار ایران را نداده است.اگر آمریکا از رفتار خود فاصله گرفته و تصمیم سیاسی را بگیرد و اعلام کند بن بستی نیست و می‌توان درصد باقیمانده از توافق را نهایی کرد. توقف در مذاکرات و یا مکث در آن به خاطر بی‌پاسخی آمریکا به ابتکاراتی است که تاکنون از سوی ایران و اروپا مطرح شده است. گزارش اخیر آژانس منصفانه  و متوازن نیست وی در پاسخ به سوالی در مورد گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازتاب دهنده واقعیت گفت‌وگوهای ایران و آژانس نیست. بعد از توافقی که بین ایران و آژانس در تهران انجام شد، به صورت مکتوب ایران پاسخ‌هایی را به آژانس داشت. خطیب زاده ادامه داد: گزارش روز گذشته آژانس همان گزارشی است که گروسی در پارلمان اروپا به صورت شتاب زده اعلام کرد. این گزارش از همان موقع و حتی قبل از نشست ایران و آژانس جمع بندی شده بود و به نظر می‌رسد شتاب زدگی در این جمع بندی وجود دارد. گزارش منصفانه و متوزان نیست و فشارهای رژیم صهیونیستی مسیر گزارش آژانش را از فنی به سیاسی تغییر داده است. جمهوری اسلامی ایران در مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای کار را جلو می‌برد و این موضوع در طرح اقدام راهبردی مجلس هم اشاره شده است. وی تاکید کرد: آژانس باید حداکثر دقت را داشت که در مسیر فنی و آنچه در اساسنامه آمده خارج نشود اما متاسفانه عناصری مثل رژیم اشغالگر قدس همواره تلاش می‌کند که هرگاه ابتکاری بوده و نزدیک به یک تحول شدیم، شاهد رفتارها و جاسوسی از آژانس بودیم.  آژانس بین المللی انرژی اتمی باید دقت کند مسیری که به سختی آمدیم به راحتی تخریب نکند. سخنگوی دستگاه دپلماسی در مورد آخرین تحولات اخیر میان ایران و عربستان گفت: زمان دور ششم گفت‌وگوها با عربستان  هنوز مشخص نشده است و باید ببینیم توافقات در چه سمت و سویی حرکت می‌کند، در حوزه حج توافقات عملی شده و امیدواریم حج آرامی را داشته باشیم. وزارت امور خارجه به همراه نهادهای ذیربط تمام تلاش‌ خود را کرده است که با همکاری از بخش‌های مختلف عربستان بتواند حج آرامی را برای حجاج فراهم کند. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده ایران عمان مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تأیید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام "بابک زنجانی" نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اولین نشست خبری اصغر جهانگیر، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور خبرنگاران آغاز شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدا با تشکر از سخنگویان پیشین عدلیه گفت: آقایان میرمحمد صادقی، الهام و مرحوم کریمی‌راد، جمشیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، اسماعیلی، خداییان و ستایشی مراتب تقدیر و تشکر خود را ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از جنبه‌هایی که اعطای این مسئولیت خیر به بنده را سپرد ناشی از این نگاه راهبردی رئیس قوه قضاییه در اهمیت به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و ضرورت حذف زمینه‌های ایجاد جرم، قبل از وقوع آن با همکاری مردم و به ویژه از طریق کمک رسانه‌ها به عنوان رکن جدید حاکمیتی در دنیای جدید مورد توجه قرار دادند، بوده است که برای ما تعیین کننده است.

جهانگیر اضافه کرد: قوه قضاییه به عنوان کانون پیگیری و تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم و حل و فصل دعاوی و رفع تظلمات و مبارزه با مظاهر فساد و پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین براساس قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی و سایر قوانین، وظایف سنگینی دارد که به ما سپرده شده است. تبیین این وظیفه سنگین و شناساندن حجم عظیم این وظایف مستلزم اطلاع رسانی دقیق و پاسخگویی به افکار عمومی برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی در کنار دستگاه قضایی است.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک روز کارگر و روز معلم گفت: کارگران به عنوان بازوان اصلی تولید کشور نقش مهمی در حوزه اقتصاد و سازندگی کشور ایفا کرده‌اند و می‌کنند و امسال نیز شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است این نقش بیش از پیش پر رنگ شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیر گفت: ما در قوه قضاییه تلاش کنیم تا وسیله تسهیل فعالیت این عزیزان را در حدی که شان آن‌ها رعایت شود را در جامعه فراهم کنیم.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته با آن در دستگاه قضایی روبه‌رو بودیم و به نوعی می‌تواند سر منشا همه فعالیت‌ها و ماموریت‌ها و سیاست‌ها باشد بحث نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضاییه بود که از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد.

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به 20 سال حبس شد

جهانگیر در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: درخواست عفو «بابک زنجانی» از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به 20 سال حبس شد.

پیامد نهایی اجرای سند تحول دسترسی به عدالت رضایتمندی مردم است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: در حوزه پیشگیری از جرایم و دعاوی با چالش‌هایی از جمله تزلزل در روابط حقوقی اشخاص روبرو هستیم. ناکافی بودن بعضی از تبعات ارتکاب جرم یا مسائل دیگر که زمینه شکل‌گیری جرایم را ایجاد می‌کرد که تراکم پرونده‌ها و تعدد شکایات در سیستم قضایی را به دنبال داشت. بحث هوشمندسازی شروط قراردادی و تقویت خدمات دفاتر اسناد رسمی و خدمات حقوقی هوشمند از جمله فرایندهایی است که در سند تحول قضایی پیش بینی شده است. در سند تحول به بحث مقابله با فساد و کارآمدی توجه ویژه‌ای شده است. در این سند تلاش شده به نحوی ماموریت‌های لازم پیش‌بینی شود که پیامد نهایی اجرای سند دسترسی به عدالت مورد نظر و رضایت‌مندی مردم باشد.

 

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت