Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:46:23 GMT

۱۹ مورد غرق شدگی در استان بوشهر رخ داد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۶۴۵

۱۹ مورد غرق شدگی در استان بوشهر رخ داد

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اول سال جاری تاکنون ۱۹ مورد غرق شدگی در این استان گزارش شده است.

 به گزارش ایران آنلاین ، میثم بوستانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایران آنلاین افزود: از این شمار حوادث غرق شدگی در استان ۱۳ نفر فوت و ۶ نفر نیز از مرگ نجات یافتند.

وی بیان کرد: از این شمار افراد غرق شده در استان بوشهر ۱۴ نفر زیر ۳۵ سال و تنها پنج نفر بالای ۳۵ سال سن داشتند همچنین بیشترین حوادث غرق شدگی در ۲ ماه گذشته در شهرستان‌های عسلویه و کنگان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوستانی اظهار کرد: غرق شدگی به معنای فوت فرد نیست اما هرگونه زجر تنفسی که فرد در آب به آن دچار شود به آن غرق شدگی گفته می‌شد و اگر منجر به مرگ شود فوتی و اگر فوت نکند به فرد غرق شده مصدوم گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر غرق شدگی در استان بوشهر در رودخانه‌ها رخ می‌دهد و بخشی نیز در دریا است هرچند خلیج فارس برخلاف دریای شمال ساحلی سالم دارد و اگر فرد زیاد جلو نرود زیر پا خالی نمی‌شود اما در صورتی که فرد با فن شنا آشنایی نداشته باشد احتمال غرق شدگی وجود دارد.

بوستانی اضافه کرد: با گرم شدن هوا افراد برای رفع گرما یا تفریح دوست دارند تنی به آب بزنند که افراد یا باید با فن شنا آشنا باشند و یا اینکه منطقه مورد نظر دارای نجات غریق باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که مسلط به شنا نیستند در دریا و رودخانه اقدام به شنا نکنند تاکید کرد: افراد به تنهایی برای شنا به دریا نروند، به توصیه های شنا ممنوع توجه کنند، همچنین از شنا در کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه ها نیز پرهیز شود.

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شناست و اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

بوستانی گفت: افراد برای پیشگیری از غرق شدگی در ساحل سالم اقدام به شنا کنند حداقل یک همراه داشته باشید و افرادی که به کمک فرد غرق شده می‌روند سعی کنند از روبرو به طرف او نروند، چون فرد غرق شده به دلیل ترس و اضطراب فردی که به کمک او آمده را می‌گیرد و باعث غرق شدن هر دو نفر می‌شود بهتر است از پشت سر به کمک فرد غرق شده برویم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: غرق شدگی فرد غرق شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالرسول رنجبر در همایش مناسک حج که با حضور زائران بوشهری برگزار شد، بیان کرد: حداقل مدت انتظار زائران حج تمتع ۱۷ سال است و آخرین ثبت‌نام کنندگانی که به حج امسال اعزام می‌شوند مربوط به سال ۱۳۸۶ هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۹۵۶ بوشهری به حج اعزام می‌شوند که ۲۸ نفر از آنها از عوامل حج هستند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر ادامه داد: این افراد با ۷ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که یکی از کاروان‌ها از اهل سنت هستند.

به گفته وی اعزام زائران بوشهری ۴ و ۵ خرداد با چهار پرواز انجام خواهد شد و زائران مدینه بعد هستند.

رنجبر اضافه کرد: ۴۸۶ نفر از زائران آقا و ۴۴۲ نفر بانوان هستند که کم سن‌ترین زائر ۱۴ سال سن و مسن‌ترین ۹۲ ساله است.

وی بیان داشت: شعار حج امسال «قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • ورود پیکر شهید به بوشهر
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • آبگرفتگی معابر در بوشهر
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد