Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:27:56 GMT

پارک‌جنگلي بزچفت را ازمردم بابل نگيريد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۹۰۱

خبرگزاری آریا- با اتمام قرارداد و‌عدم تمایل شهرداری به تمدیدآن ،منابع طبیعی به عنوان متولی قانونی جنگل بزچفت چندین بار مزایده واگذاری منتشرساخت که تا این لحظه کسی میل و رغبتی برای سرمایه گذاری در آن‌جارا طبق کتابچه طرح ندارد چرا که بخش خصوصی نگران امنیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دربابل است وریسک بالای آن‌را نمی پذیرد!     
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل به نقل از ایرج نیازآذری روزنامه‌نگار وفعال فرهنکی و اجتماعی، درشهرستانی‌که حدود 48هزار هکتارجنگل و‌32هزارهکتارمرتع دارد حدود پنجاه هکتاراز عرصه جنگلی 724هکتاری بزچفت بخش بابلکناردر22کیلومتری بابل طی قراردادی 20 ساله در اختیار شهرداری بابل قرار داشت تاازسال 1368 تفرجگاه امن و مناسب گردشگران وشهروندان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش ازاین بابلی‌ها علیرغم همسایگی با جنگل های بندپی ، لفور و بابلکناربا پارک جنگلی سی سنگان  نورخاطرات خوشی داشتند!   
وی ادامه داد: اتمام این قرارداد متقارن شد باکشاقوس های تاسف برانگیز مدیریت شهری در یکسال اخیر که بسیاری از پیمان‌ها و قراردادهای حقوقی ، عمرانی و خدماتی شهر را با بلاتکلیفی مدیریتی مواجه ساخت وعملا پارک جنگلی بزچفت نیز از دایره تصدی گری شهرداری بابل خارج شد ودیگر هیچ‌خدماتی در آنجا ارائه نمی‌شود تاجایی‌که انبوهی‌اززباله جنگل را فراگرفته است!     
ایرج نیازآذری روزنامه‌نگار وفعال فرهنکی و اجتماعی گفت: با اتمام قرارداد و‌عدم تمایل شهرداری به تمدیدآن ،منابع طبیعی به عنوان متولی قانونی جنگل بزچفت چندین بار مزایده واگذاری منتشرساخت که تا این لحظه کسی میل و رغبتی برای سرمایه گذاری در آن‌جارا طبق کتابچه طرح ندارد چرا که بخش خصوصی نگران امنیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دربابل است وریسک بالای آن‌را نمی پذیرد!     
وی افزود: به اعتقاد نگارنده موضوع قرارداد پارک جنگلی بزچفت مسوولیت و مسئله همزمان حاکمیتی و مدیریت شهری دربابل است و همه مسوولین شهرستان اعم از شورای تامین، شورای برنامه ریزی و شورای شهر در قبال خواست شهروندان مسوولیت دارند وباید برای تامین خواسته رفاهی شهروندان هماهنگی، برنامه ریزی و‌هزینه نمایند.‌ شهروندان بابلی می‌گویند وانتقاددارند که دولت و شهرداری در سال جدید ظرفیت تازه ای برای رفاه مردم ایجادنکرده که هیچ؛ حتی نتوانست از وضع موجود دفاع نماید!        
ایرج نیازآذری روزنامه‌نگار وفعال فرهنکی و اجتماعی  بیان داشت: بر همگان واضح ومبرهن است که خدمات دهی به شهروندان در یک نقطه جنگلی از لحاظ امنیتی، بهداشتی، رفاهی و حمل و‌نقل  بسیار ضروری و‌راحت تر است تا رها شدن در سایر نقاط جنگلی که آسیب های مختلفی متوجه جنگل و‌شهروندان خواهدکرد! 
وی تصریح کرد: برخی نقل وقول ها از عدم توجیه اقتصادی قرارداد مذکور برای شهرداری و منابع طبیعی حکایت می کند درصورتی که حق مردم یک شهرستان 530هزار نفری که انواع مالیات ، عوارض و گرانی و مشکلات اجتماعی را تحمل می کنند این است که دولت و‌شهرداری حداقل امکانات رفاهی برای آنهارا از جیب مبارک خودش که نه از محل انواع و اقسام درآمدهای عمومی پرداخت وهزینه نماید.‌    
ایرج نیازآذری روزنامه‌نگار وفعال فرهنکی و اجتماعی  بیان داشت: بودجه ریزی و تامین امکانات رفاهی برای آسایش شهروندان ازقبیل پارک‌ها وتفرج گاه ها نباید هزینه زائدیامصرفی تلقی شود بلکه نوعی سرمایه گذاری عمومی برای آرامش شهروندان وتامین نیازهای روحی و‌روانی خانواده ها به حساب آید.‌حالاشهری مثل بابل که از لحاظ فضای عمومی مثل پارک بسیار فقیراست ازدست دادن مکانی مثل بزچفت تاسف باراست!     
وی افزود: ازاعضای شورای تامین، شورای برنامه ریزی، شورای‌اسلامی‌شهر ، شهرداری‌بابل ومدیرکل منابع طبیعی‌استان درخواست می‌کنم با تشکیل نشستی همگرایانه هرچه زودتر برای ارائه خدمات عمومی و آسایش‌ ورفاه‌ حال شهروندان تعامل و تمهیدات‌لازم حمایتی را اتخاذنمایندوبااختصاص بودجه مناسب حتی امکانات مناسبی بیش ازگذشته برای‌ خانواده‌‌ها و گردشگران درپارک جنگلی بزچفت تعبیه وفراهم کنند.‌           
ایرج نیازآذری روزنامه‌نگار وفعال فرهنکی و اجتماعی

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پارک جنگلی نگیرید سرمایه گذاری منابع طبیعی پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن سلمانی در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازآفرینی، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی درنظر گرفته شده است که تحقق آن به تنهایی از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی در این امر مشارکت کنند، البته شهروندان به‌عنوان صاحبان شهر اصل جدایی‌ناپذیر این مشارکت هستند.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ازآغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و تصریح کرد: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان پنج پروژه خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است و به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محله جامی در راستای تحقق برنامه‌های بازآفرینی محله راه‌اندازی دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان در دستور کار قرار گرفت‌.

به گزارش ایمنا، در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان که با حضور تیم مدیریت شهری منطقه یک برگزار شد، ضمن اعلام اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با بافت فرسوده و عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مباحث مربوط به پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک شهرداری اصفهان، از نظرات و نحوه مشارکت معتمدان محل و ساکنان محدوده در تهیه، تحقق و بازبینی طرح بازآفرینی و مسائل پیش‌رو این محله قدردانی شد.

کد خبر 749331

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود