Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «نگارخانه» امشب( سه شنبه ۱۰ خردادماه ) با موضوع جشنواره پرسبوک و تحلیل تابلو نقاشی«جیغ» اثر ادوارد مونک از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در مجله رادیویی "نگارخانه" این هفته  در بخش درس گفتار با امیر راد به چیستی هنر و تعریف هنر و درس گفتار در مورد هنر معاصر پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش "یک دقیقه یک نقاشی" مجله امشب  به تحلیلی بر  نقاشی «جیغ» اثر ادوارد مونک»  اختصاص دارد.

گفته شده است که ادوارد مونک، خالق تابلو معروف «جیغ» هنگام غروب آفتاب برای قدم زدن بیرون بود که نور غروب خورشید ابرها را به رنگ قرمز درآورد. او به قول خودش «فریادی بی‌نهایت را که از طبیعت می‌گذرد» احساس کرد و در نهایت امروز شاهد هستیم که تابلو او مخاطبان را همچنان به شگفتی وامی‌دارد و‌تاکنون تعبیرات زیادی درباره آن از سوی منتقدان هنری ارائه شده است.

این اثر مردی تنها را روی پل و زیر آسمان قرمزرنگ نشان می‌دهد که از وحشت در حال جیغ زدن است. رنگ پس‌زمینه تابلو و حالت چهره مرد در حال فریاد از جمله ویژگی‌هایی است که مخاطب را مجذوب این اثر می‌کند. فارغ از ارزش‌های هنری این تابلو، تاکنون روایت‌های مختلفی درباره علت حالت چهره مرد ارائه شده است.

همچنین در این برنامه مستندی بر شکل گیری  جشنواره پرسبوک  با صدای ندا درزی پخش می شود.

پرسبوک اولین جشنواره هنری در فضای مجازی است که هر ساله تابستان میزبان جوانان هنر ایران است.

این جشنواره حاصل همدلی هنرمندانی است که به طورمشترک براین باورند می‌توان فرهنگ را از طریق رسانه‌های عمومی گسترش داد.

ایجاد بسترهای مناسب برای تبادل خلاقیت هنرمندان و منتقدین در زمینه‌های مختلف هنری از اهداف پرسبوک است.

پرسبوک در رشته‌های نقاشی، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، گرافیک، هنر محیطی، پرفورمنس، تصویرسازی، وب آرت، ویدئو آرت و اینستالیشن برگزار می‌شود.

«نگار‌‌خانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن می رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نگارخانه ادوارد مونک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود