Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر ونکوور در کانادا در نظر دارند از طریق نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی به تشویق مردم برای جایگزینی وسایل نقلیه خود با نوع برقی بپردازند و از این طریق به کاهش اثرات اقلیمی کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ونکوور ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵، تمام پمپ‌بنزین‌های سراسر شهر میزبان ایستگاه‌های شارژی برای خودروهای الکتریکی خواهد بود، ضمن این‌که ساخت پارکینگ‌های مخصوص این وسایل نقلیه نیز افراد بیشتری را به خرید آن‌ها سوق خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای شهر از اعمال این اقدامات برای بهبود کیفیت هوا و همچنین به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در ونکوور خبر داده‌اند چرا که وسایل نقلیه موتوری از طریق انتشار کربن، نقش مهمی در وقوع این دو بحران ایفا می‌کند.

علاوه بر این، مدیران ونکوور ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰، اقدامات مبارزه با تغییرات اقلیمی خود را توسعه خواهند داد تا کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن را برای شهر به ارمغان بیاورند. افزایش ۵۰ درصدی تردد وسایل نقلیه با انتشار صفر کربن نیز از دیگر اقدامات مدیران خواهد بود که قرار است تا سال ۲۰۳۰ پیاده‌سازی شود.

شبکه شارژ خودروهای الکتریکی

شبکه شارژ خودروهای الکتریکی به‌زودی در سراسر ونکوور گسترش خواهد یافت و در نتیجه مدت زمان انتظار دارندگان این خودروها در صف شارژ به حداقل خواهد رسید که این امر به سهم خود می‌تواند در تشویق افراد بیشتر به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با خودروهای برقی نقش مهمی ایفا کند.

گزارش‌ها حاکی است که حدود ۴۰ درصد از آلودگی هوای ونکوور ناشی از سوخت گاز و خودروهای دیزلی است که کاهش آن می‌تواند در نتیجه ترویج تردد سبز از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، حمل‌ونقل عمومی و خودروهای الکتریکی تحقق یابد. در واقع، مدیران شهری در نظر دارند با توسعه زیرساخت‌های شهری و اختصاص فضاهای بیشتر به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از یک سو و تشویق مردم به خرید خودروهای الکتریکی از سوی دیگر، بهبود قابل توجه کیفیت هوا را برای ونکوور به ارمغان بیاورند.

کد خبر 578847

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان کانادا ونکوور کیفیت هوا تغييرات اقليمي مبارزه با تغییرات اقلیمی آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا خودروهای الکتریکی ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خودروهای الکتریکی وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی