Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در بیانیه بسیج رسانه خراسان رضوی آمده است: جریان ساخت‌یافته شر و پلیدی در حالی به یکی از مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی و شیعی حمله کرده است که هیچ انسان آزاده و آزاداندیشی توهین و هتک حرمت مقدسات را برنمی‌تابد.

این بیانیه افزوده است: رسانه‌ای که باید بازتاب دهنده حقایق باشد چنان کژتاب می‌شود که نه تنها حقیقت را وارونه نشان می‌دهد بلکه آن را هدف قرار داده و آماج شنیع‌ترین و منزجرکننده‌ترین تهمت‌ها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه‌های جهانی و جریان حاکم رسانه‌ای در طول همه سال‌های پس از انقلاب، دشمنی جریانی خویش را بروز داده‌اند، یادآور شد: هجوم به امری غیرسیاسی که حتی برای غیرمسلمانان مقدس است، گامی جدید در نمایش دشمنی آشکار است.

این بیانیه ادامه داده است: فیلم موهن «عنکبوت مقدس» که اباحه‌گری و کینه‌توزی را از نام خویش آغاز کرده است، اوج فضاحت و رسوایی موج رسانه‌ای جریان استکبار است و سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی این اقدام دشمنان فرهنگ شیعی، که نام هنرمند را یدک می‌کشند و البته مدیران و مسوولان جشنواره فیلم "کن"، که همه اعتبار و اصول خویش را فدای عقده‌های فروخورده سیاسی‌شان کرده‌اند، محکوم می‌کند.

بسیج رسانه استان خراسان رضوی در بیانیه خود آورده است: بدون تردید مردم آگاه ایران اسلامی هرگز مقهور این اقدامات بزدلانه نخواهند شد. هر چند از جریان رسانه‌ای معاند انتظاری بیش از این وجود ندارد، اما بر کنشگران رسانه‌ای مشهد مقدس واجب است تا بیش از سایر همکاران رسانه‌ای خویش در بازتاب صحیح حقیقت بکوشند تا نور حقیقت برای همه جلوه‌گر شود.

جشنواره فیلم کن اخیرا در اقدامی غیرحرفه ای و سیاسی، که با واکنش تند بسیاری از منتقدان بین المللی نیز همراه بود، یکی از جوایز خود را به بازیگر فیلمی ضعیف و موهن که ارزش های اسلامی و ایرانی را زیر سوال می بُرد، اهدا کرد.

هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار شد.

عنکبوت مقدس (به انگلیسی: Holy Spider) فیلمی در ژانر درام دلهره‌آور و جنایت واقعی، به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی محصول سال ۲۰۲۲ است.

این فیلم بر پایهٔ داستان واقعی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای معروف به قاتل عنکبوتی، که کارگران جنسی را هدف قرار داده و ۱۶ زن را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در مشهد به قتل رسانده بود ، ساخته شده است که یک روزنامه‌نگار زن خیالی را در حال تحقیق دربارهٔ یک قاتل زنجیره‌ای به تصویر می‌کشد.

عنکبوت مقدس برای رقابت در کسب نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ انتخاب شد، و در ۲۲ مه ۲۰۲۲ نمایش داده شد. زهرا امیر ابراهیمی در این جشنوارهٔ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن شد. نمایش این فیلم در سینماهای فرانسه از ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

سازمان سینمایی کشور نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن محتوای جعلی و دروغین و نفرت‌انگیز فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری، اقدام جشنواره فیلم کن در تقدیر و تمجید این فیلم را مغرضانه و سیاسی خواند.

ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان فیلم "عنکبوت" در ایران نیز اخیرا با انتشار یادداشتی انتقادی در اینستاگرام خود، علی عباسی، سازنده فیلم "عنکبوت مقدس" را به سرقت سوژه این فیلم متهم کرده بود.

برچسب‌ها مشهد فرانسه امام رضا جشنواره فیلم کن رسانه سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد فرانسه امام رضا مشهد فرانسه امام رضا جشنواره فیلم کن رسانه سینما بسیج رسانه خراسان رضوی جشنواره فیلم کن عنکبوت مقدس رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان