Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر عطشانی گفت: طی عملیات رهاسازی ماهیان بومی در رودخانه کرخه بیش از۳۸۰هزار قطعه ماهی از انواع ماهیان بومی (بنی، گطان، برزم) با حضور نمایندگان ادارات شیلات، جهاد کشاورزی، بخشداری مرکزی ومحیط زیست صورت پذیرفت.

او طرح رهاسازی بچه ماهیان بومی را باعث کاهش خسارت به ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت وایجاد اشتغال برای صیادان بومی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست حمیدیه می گوید: نظارت بر صید در آب‌های داخلی برعهده محیط زیست بوده که پس از پایان دوره تخم‌ریزی در صورت تحصیل پروانه صید، مجاز می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهاسازی ماهی رودخانه کرخه ماهیان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور