Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:08:30 GMT

ترکیه با تحریم های ضدروسی همراهی نمی کند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۴۹۹

ترکیه با تحریم های ضدروسی همراهی نمی کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا به روند اعمال تحریم‌ها برضد روسیه نمی‌پیوندد.

چاووش اوغلو در این باره گفت: اعمال تحریم ها برضد روسیه، ترکیه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. جایگاه ما به دلیل نقش میانجی که داریم، قابل درک است و باید درک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضع ما روشن است، ما درگیر این مسئله تحریم ها نمی شویم و نمی گذاریم که این مسئله از طریق ما انجام شود.

اظهارات وزیر خارجه ترکیه اشاره ای به توافق اخیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته ششم تحریم ها برضد مسکو از جمله ممنوعیت وارادات نفت روسیه توسط کشورهای مذکور است.

وی همچنین گفت که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرار است در ۸ ژوئن (۱۷ تیر) به ترکیه سفر کند. قرار است هیئتی نظامی نیز جهت گفتگو با همتایان ترکیه ای خود، لاوروف را در دیدارش از این کشور همراهی نماید.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ناتو اشاره کرد و گفت که ترکیه همچنان منتظر پاسخ این دو کشور درباره شرایط مطرح شده توسط آنکارا است.

وزیرخارجه ترکیه در این باره نیز گفت: در جریان مذاکرات با هیئت ها در ترکیه، شرایط خود یه طور کتبی ارائه کردیو و منتظر پاسخ هستیم. شرایط ما غیرعملی نیست.

ترکیه در جریان درخواست عضویت دو کشور مذکور در ائتلاف نظامی ناتو، مخالفت خود را با این مسئله به طور علنی بیان کرد با این استدلال که این دو کشور اروپای شمالی پناهگاهی برای گروه ها و افرادی هستند که از نظر آنکارا تروریست محسوب می شوند و تا زمانی که این مسئله برطرف نشود، آنکارا عضویت هلسینکی و استکهلم در ناتو را وتو می کند.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از نشست سران کشورهای عضو این سازمان در ماه آینده در شهر مادرید با حضور فنلاند و سوئد خبر داد. وی در تلاش است که موانع عضویت دو کشور مذکور در این ائتلاف را از سر راه بردارد.

کد خبر 5503748 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو ترکیه آنکارا روسیه مسکو سرگئی لاوروف ناتو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ینس استولتنبرگ سوئد فنلاند اتحادیه اروپا تحریم نفتی نفت روسیه تحریم نفت روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسجدالاقصی عراق عادی سازی روابط با اسرائیل راهپیمایی پرچم جنگ اوکراین مسکو ترکیه حمله روسیه به اوکراین ایران تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در اجلاس سران «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» (EAEU) تأکید کرد که این اتحادیه به تضمین توسعه اقتصادی پایدار در کل منطقه اوراسیا کمک می کند و منافع واقعی را برای هر کشور عضو به ارمغان خواهد آورد.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مواجهه با چالش ها و تحریم های جدید از خود کارآمدی نشان داده است. کشورهای اتحادیه اوراسیا در ایجاد سیستم حمل و نقل تعامل خوبی داشته اند.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: کارهای زیادی برای تقویت حاکمیت فناوری کشورهای اوراسیا و توسعه همکاری های صنعتی انجام شده و در حال انجام است. بسیاری از کشورها و ساختارهای بزرگ بین المللی به توسعه روابط با اتحادیه اوراسیا علاقه مندی نشان می دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: کشورهای اتحادیه اروپا با ادامه همکاری و هماهنگی به نتایج قابل توجهی دست خواهند یافت. برداشتن موانع درجه بالایی از آزادی جابجایی کالاهای اتحادیه اوراسیا را تضمین کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سران کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه امروز در ۱۰ سالگی امضای معاهده تأسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا گردهم آمدند. این اولین تعامل بین المللی پوتین پس از ادای سوگند دیروز سه شنبه برای یک دوره ۶ ساله جدید به شمار می آید.

کد خبر 6100874

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • مجارستان: در «ماموریت احمقانه» ناتو برای کمک به اوکراین شرکت نخواهیم کرد
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست