Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  در این آیین  با اشاره به اینکه برنامه های گسترده این سازمان در ایجاد و پایداری اشتغال با تربیت نیروی کار ماهر و ورود آنها به بازار کار دارد، بیان داشت: ۲ سامانه جامع برنامه ریزی برته و مدیریت آزمونگران با هدف تسریع در سنجش مهارت نیروی کار راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی حسین شهریور تصریح کرد:  سامانه مدیریت آزمونگران، به گونه ای طراحی شده است تا  بیش از ۳۰ هزار نفر را به عنوان آزمونگر به صورت الکترونیک ثبت نام کرده و کلیه فرآیند تعیین صلاحیت حرفه ای آنها انجام پذیرد.


وی در ادامه گفت: پس از فرآیند ثبت نام به صورت الکترونیک، بررسی مدارک و صدور کارت شناسایی هوشمند (ID card)  آزمون گری در چهار سطح برای متقاضیان صادر شده تا بتوانند در سراسر کشور  مهارت و صلاحیت حرفه ای  متقاضیان ورود به بازار کار را مورد سنجش قرار دهند. 


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، افزود: سامانه جامع برنامه ریزی برته نیز در همه لایه ها  از استراتژیک  تا اهداف کلان، خط مشی و همچنین برنامه اجرایی و فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همه سطوح  سازمانی از مراکز آموزشی تا ستاد در این سامانه بارگذاری می شود و عملکرد همه حوزه مرتبط با آموزش فنی و حرفه ای  در قالب این سامانه هر ماهه رصد و ارزیابی شده و گزارش آن به صورت شفاف ارائه می شود. 


وی با اشاره به روند الکترونیکی خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: صلاحیت افراد نیز در بازه زمانی  هفت روز کاری، قطعاً  موجب تسریع سنجش مهارت افرادی خواهد شد  که متقاضی ورود به بازار کار، کسب گواهینامه مهارتی و طی کردن فرآیند آزمون کتبی و عملی هستند.
 
آموزش در محیط واقعی کار مأموریت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور 


معاون آموزش سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور، نیز در ادامه دو  مأموریت  اصلی و اساسی این مجموعه را ایجاد مهارت  برای افراد جویای شغل و ارتقای مهارت و  پایداری اشتغال برای شاغلین برشمرد.


محمدرضا شاه پسند افزود:  بنگاه های صنعتی غالباً تمایل به جذب نیرو های دارای مهارت دارند و در حیطه سیاست های اشتغال و اقتصاد مقاومتی  این امکان در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار داده شده تا بتوانیم در محیط کار  واقعی با استفاده از ظرفیت های بنگاه های صنعتی و خدماتی به مهارت آموزی نیروی های فاقد مهارت و ارتقای مهارت شاغلین بپردازیم.


وی با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، افراد کمترین فاصله با نیاز بازار کار را دارند، اذعان داشت: این گروه از مخاطبین سازمان در زمان اشتغال، مهارت های مورد نیاز را کسب کرده و مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار می گیرند.


 شاه پسند با اشاره به آمار  ۵۸ درصدی مهارت آموزان شاغل در این طرح، تأکید کرد: این آمار نشان دهنده موفقیت طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.  

 در این همایش  مجوز مهارت آموزی در محیط واقعی کار توسط حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به شرکت گندم طلایی نوتریکا، شرکت مجموعه های پرسی صنایع خودرو(ایدکوپرس) و شرکت گیتی کالای ایرانیان(گیتی پسند) اعطا شد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور البرز مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور البرز مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور البرز مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزی برنامه ریزی سنجش مهارت بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود

 استاندار کردستان در آئین تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغزافزار مدیریت استان است و اگر این مجموعه علمی و عملی با تعامل مطلوب و تاثیرگذار در استان باشد حتماً سایر چرخ‌های مدیریتی در استان بهتر می‌چرخد.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این دوره باید بیشتر روی برنامه کار کند تا بودجه، چرا که بودجه تابعی از برنامه‌ریزی است، اگر برنامه محور در استان حرکت کنیم حتماً نقش سلیقه‌ها، جناح‌بندی‌های گروهی، فردی و ... در تصمیم‌گیری‌ها و موضوعات کمتر و مردم بهتر و بیشتر بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت سلیقه و اقتدارگرانه مدیر، مسئول و در کل افراد بالادستی لطمه می‌زند اگر دنبال پیشرفت هستیم باید بیشتر نگاه کارشناسی داشته باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: ما در کردستان مسائل و مشکلات انباشته زیادی داریم و داشتیم، معتقدیم باید کار پر حجم و اولویت‌گرا در استان چندین سال استمرار داشته باشد تا به یک نقطه تعادل در مسائل و موضوعات برسیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی از این استان ضایع شده و از دست رفته که باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جبران شود.

نظارت بر روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در کردستان افزایش می‌یابد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان  نیز در این آیین گفت: تمام تلاش همکاران ما در این سازمان ایجاد رضایت عمومی در جذب اعتبارات و گشایش و تسهیل گری در امور است.

اکبر محمدی اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن شعار سال با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان مکاتبات لازم انجام شده و تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و مشارکت مردم در برنامه‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان دو راهبرد اصلی و مطالبه رهبری دنبال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بازنگری در توزیع اعتبارات هزینه‌ای با تعریف مدلی جدید در استان را از برنامه‌های اولویت‌دار در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان می‌دانیم گفت: در سالجاری در کنار این مهم، نظارت بر پروژه‌های عمرانی به صورت ویژه‌تر و میدانی انجام می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازنشستگان سال ١٤٠٢ و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند