Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@04:12:57 GMT

صادرات چسب کاشی نانویی به کشورهای همسایه

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۶۰۰

صادرات چسب کاشی نانویی به کشورهای همسایه

یک شرکت فناور ایرانی موفق به تولید و صادرات چسب کاشی و سرامیک حاوی نانوذرات سیلیس به کشورهای عراق، آذربایجان و قطر شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، حسین سودمند از مدیران شرکت فناور توپراک خزر در خصوص این دستاورد افزود: چسب کاشی نانویی تولید شده مناسب برای انواع کاشی، سرامیک و سنگ‌ها بوده و قابل استفاده در کاشی‌های کف، بدنه و مناسب برای کاشی‌های با ابعاد بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این چسب در سازه‌های مختلف به ویژه ویلاسازی در شهرهای شمالی استفاده می‌شود، عملکرد این چسب به گونه‌ای است که مشتریانی از کشورهای همسایه نظیر عراق، آذربایجان و قطر داشته‌ایم و بیش از ۱۸۰ تن از این چسب به این کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد:‌ دفاتر مختلفی در ترکیه و کشورهای دیگر داریم که از طریق این دفاتر تلاش داریم این محصول را به شرکت‌های خارجی معرفی کنیم. در داخل کشور نیز تقاضا از شهرهای مختلف برای این محصول داشته‌ایم و در برج‌های مختلف در تهران و دیگر شهرها از این چسب استفاده شده است. عملکرد این چسب به گونه‌ای است که ۱۵ سال گارانتی برای آن در نظر گرفته‌ شده است.

سودمند ادامه داد:‌ در این چسب از نانوذرات سیلیس استفاده شده و نانوذرات مصرفی در این محصول تولید شرکت است، البته به جز چسب، در محصولات دیگری نیز از این نانوذرات استفاده می‌ شود که تیرآهن‌های ضدآتش از جمله این محصولات است.

وی گفت: چسبندگی بالا و انعطاف پذیری مناسب، چسبندگی تقویت شده از خصوصیت این چسب نانویی است، محتویات این محصول شامل سیمان با کیفیت بالا و مواد پرکننده ضخیم و چسباننده‌هایی به رنگ سفید و خاکستری با چگالی ۳ تا ۴ گرم بر سانتیمتر مکعب است. این چسب قابل استفاده برای نصب انوع کاشی پرسلان، سنگ‌های طبیعی و مرمر، موزائیک‌های شیشه‌ای، سنگ های طبیعی و تراورتن بوده و برای نصب روی کف‌های حرارتی و زیرلایه‌های کم منفذ مانند کاشی‌های سرامیکی قبلی نیز مناسب است. انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت نسبت به یخ زدگی، رطوبت و شوک‌های حرارتی از دیگر ویژگی‌های این چسب است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ستاد توسعه فناوری نانو ، فناوری نانو ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد

پسر جوان که بعد از قتل مادر و آتش زدن جسدش، می‌خواست با اسید خودش را بسوزاند با حضور مأموران پلیس دستگیر شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۰ شب شنبه ۱۵ اردیبهشت ساکنان ساختمانی در محله وردآورد صدای درگیری و مشاجره مادر و پسر همسایه طبقه سوم را شنیدند. دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

جسدی داخل خانه

به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»

لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد. با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد.

با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود. خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.

اعتراف به قتل

پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم. وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم. با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.

در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد