Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:23:12 GMT

تامین 90 درصد آب شرب ابهر از سد«کینه ورس»

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۶۴۲

تامین 90 درصد آب شرب ابهر از سد«کینه ورس»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صبح امروز علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان زنجان از تصفیه خانه ابهر و خرمدره، سد کینه ورس، آبشار گله خانه و نیز از چند روستای شهرستان ابهر بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز شهرهای ابهر و خرمدره که از طریق سد کینه ورس به تصفیه خانه این شهرستان منتقل و تامین می‌شود، اظهار کرد: ۹۰ در صد آب شرب مردم ابهر و ۱۰ در صد آب شرب مردم خرمدره از طریق این سد تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه یک سری موارد و مشکلات به وزیر نیرو در سفر به شهرستان ابهر ارایه شد، گفت: میزان اعتبارات اختصاص داده شده امروز در جلسه شورای اداری مصوب و ابلاغ می‌شود.

ذوالقدر بازدید سفر وزیر نیرو را به شهرستان ابهر خوب ارزیابی کرد و افزود: همچنین وزیر نیرو از آبشار «گله خانه» ابهر و چند روستای شهرستان به صورت هوایی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه سد کینه ورس هم برای  تامین آب شرب  و هم برای اراضی پایاب کشاورزی سه روستا در شهرستان که از طریق همین سد تامین می‌شود، است، ادامه داد: در سفر ریاست جمهور به استان ۱۸ میلیارد تومان برای اراضی پایاب سد اختصاص یافت.

گفتنی است، سد کینه ورس ابهر در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان ابهر و حدود ۵ کیلومتری روستایی به همین نام قرار دارد و تامین آب شرب شهرهای ابهر و خرم‏دره  از مهم‏ترین اهداف احداث این سد است.

تصفیه خانه ابهر و خرمدره شامل پنج باب مخزن با ظرفیت ۲۳ هزار مترمکعب است و سالانه ۱۲ میلیون‌متر مکعب آب شرب مورد نیاز شهرهای ابهر و خرمدره که از سد کینه ورس به این تصفیه خانه منتقل می‌شود را تصفیه می‌کند.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ابهر و خرمدره ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و طول خطوط انتقال آن نیز ۵۸ کیلومتر است.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو احمد ذوالقدر فرماندار ابهر سد کینه ورس بازدید سد کینه ورس استان زنجان ابهر خرمدره ابهر و خرمدره شهرستان ابهر سد کینه ورس تصفیه خانه وزیر نیرو آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • افشای کینه شاه از قم
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است