Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم محیط بان و محیط یار محیط زیست فارس، محمد فرهمند و رضا بهرامی پور، امروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس در سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم بیان کرد: محیط بانی شغل بسیار مقدسی است و این عزیزان مسئولیت و حفاظت از محیط زیست کشور را با حداقل امکانات بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ شهید محیط بان را برای حفظ و صیانت از محیط زیست کشور تقدیم کرده ایم و نیاز است اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات و آنچه که برای محیط زیست ضرورت دارد، در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزند.

با اخلال‌گران حوزه محیط زیست فارس مقابله می‌کنیم

استاندار فارس نیز در آیین گفت: خداوند به این دو مادر این نعمت را اعطاء کرده است که در دوران عمر خود مادر شهید باشند.

محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: در روایات نقل شده از اهالی عصمت و طهارت آمده است که شهدای عزیز ما به خصوص از پدر و مادر خود استقبال خواهند کرد و انشاءالله شفیع ما نیز باشند.

ایمانیه ضمن قدردانی از زحمات محیط بانان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد:‌ خداوند در اوج عزت و معرفت انسان هایی را خلق کرده اما متأسفانه در عمق رذالت افرادی هستند که خود را به عمق جهنم انداخته اند و باعث شهادت این عزیزان می شوند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این عزیزان با حقوق بسیار کم به منظور دفاع از آزادی دیگران، آرامش و آسایش مردم را تأمین می کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در مقابل کسانی که بخواهند محیط زیست استان را مختل کنند، خواهیم ایستاد.  

ایمانیه همچنین از رسانه های استان، سمن ها و گروه های مردمی محیط زیستی که خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی در کنار مجموعه محیط زیست فعالیت می کنند، قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس در سازمان حفاظت محیط زیست پیام تسلیت معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پی شهادت محیط بان و محیط یار استان فارس را قرائت کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

یک بار دیگر، خون بهترین فرزندان این مرز و بوم، نهال سر سبزی و طراوت سرزمین عزیزمان را آبیاری کرد و جان هایی شریف در راه حفاظت از محیط زیست و صیانت از طبیعت ایران اسلامی به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

این جانب شهادت محیط بان دلسوز و فداکار «محمد فرهمند» و همیار محیط بان مخلص و سخت کوش«رضا بهرامی پور» را به خانواده بزرگ محیط بانی کشور، همکاران محترم اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و خانواده مکرم و معزز این دو همکار بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات آنان را از درگاه باری تعالی مسألت می نمایم. همچنین برای همیار محیط بان مجروح« علی اسدی» نیز آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

علی سلاجقه
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدای محیط زیست اصلاح قوانین صيانت از محیط زیست تامین تجهیزات سازمان حفاظت محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است

امین طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً شاهد انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر برداشت غیر اصولی بارناکل از لاک‌پشت‌های دریایی در استان بودیم که این اقدام غیرقانونی و مغایر با اصول حفاظت از محیط زیست است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارناکل‌ها موجوداتی سخت‌پوست هستند که به طور طبیعی به سطوح سخت مانند صخره‌ها، کشتی‌ها، اسکله‌ها و حتی لاک لاک‌پشت‌های دریایی می‌چسبند، اظهار داشت: این موجودات بخش طبیعی از اکوسیستم دریایی هستند و می‌توانند فواید متعددی برای میزبان خود داشته باشند.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برداشتن بارناکل‌ها از لاک لاک‌پشت‌های دریایی در اکثر موارد ضرورتی ندارد و این موجودات به ندرت به سلامتی لاک‌پشت‌ها آسیب می‌رسانند.

طلاب با تاکید بر اینکه برداشت غیر اصولی بارناکل‌ها می‌تواند برای لاک‌پشت‌ها استرس‌زا و آزاردهنده باشد و به پوسته آنها آسیب برساند و آنها را در معرض عفونت قرار دهد، تصریح کرد: برداشت بارناکل‌ها فقط در موارد خاص و توسط متخصصان مجرب و با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده چنین اقداماتی، مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا پاسگاه‌های ساحلی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست دریایی و جانوران ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

بارناکل، گروهی از بندپایان زیرشاخه سخت پوستان، رده ماگزیلوپودا یا آرواره پایان و خرچنگ‌های دریایی محسوب می‌شود.

این جانور سخت پوست، معمولاً به سطوح مختلف آب از جمله صخره‌ها، اجسام غرق شده در آب، سازه‌های آبی و حتی بدنه کشتی‌ها و قایق‌ها می چسبد.

بارناکل‌ها همچنین رابطه همزیستی با برخی جانوران دریایی مانند خرچنگ، لاک پشت، وال و مارماهی دارند. این سخت پوستان دارای صفحاتی هستند که آنها را در برابر جانوران شکارچی محافظت می‌کند.

کد خبر 6089606

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم