Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@16:14:47 GMT

ترکیه سفرای فرانسه و آلمان را فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۹۵۶

وزارت امور خارجه ترکیه سفرای فرانسه و آلمان را به علت تظاهرات پ.ک.ک در این 2 کشور احضار کرد. ناطقان: ترکیه، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از احضار سفرای آلمان و فرانسه در پی اقدام عناصر پ.ک.ک در این دو کشور خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا به علت برگزاری تظاهرات از سوی عناصر پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ک‌.ک در آلمان و فرانسه، سفرای پاریس و برلین را احضار کرده است.

 دیپلمات‌های ترکیه‌ای در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز خبر داده بودند که تعدادی از عناصر وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.‌ک.ک) در روز دوازدهم ماه می به کنسولگری آنکارا در فرانسه تعرض کرده‌اند.

منابع مذکور خبر داده بودند که افراد یادشده مواد آتش‌زا به سمت کنسولگری ترکیه پرتاب کرده‌اند و در پی این اقدام به دیوار بیرونی کنسولگری خسارت وارد شده است.

ترکیه و پ.ک.ک طی چند دهه گذشته با یکدیگر در وضعیت جنگی هستند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است. آنکارا، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را یک گروه تروریستی می‌داند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی عراق و سوریه است. پ‌.ک‌.ک از ۳۵ سال گذشته تاکنون با دولت آنکارا در تقابل نظامی است. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

آنکارا بارها مدعی شده است که در عملیات‌های خود پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان را در شمال عراق هدف قرار داده است. با این حال روستاییان منطقه از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند. منبع: فارس برچسب ها: ترکیه ، سفرای فرانسه ، آلمان ، احضار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترکیه سفرای فرانسه آلمان احضار حزب کارگران کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر یکشنبه در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: باید مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول کار هستند سریع‌تر و با کیفیت‌تر، پیگیری و برطرف شود.

وی افزود: پرداخت سریع کارهای رفاهی و تسهیلات مربوط به قشر کارگر باید مورد توجه و اولویت باشد چرا که کارگران دائم در حال فعالیت هستند و ولی نعمت ما محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن تقدیر از زحمات کارگران و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها بیان کرد: فعالیت‌های اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان نیز ارزشمند است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: اینکه کارگران به حق خودشان رسیده باشند، چنین موضوعی از واقعیت دور است اما تلاش دولت این است حق و حقوق کارگران ادا شود.

وی بر تلاش بیشتر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تاکید کرد و گفت: اصل در اداره کل تعاون، خدمت به مراجعه کنندگان باشد؛ همچنانکه تاکنون همینگونه بوده و باید این خدمات ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست و مسؤولان مشکلات قشر کارگری را باید احصا و به دنبال رفع آن باشند

کد خبر 6091106

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن