Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@10:00:40 GMT

آغاز مرمت مسجد یری پائین زنجان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۹۹۰

آغاز مرمت مسجد یری پائین زنجان

محمدپور گفت: با توجه به شرایط خاص این اثر تاریخی و پس از راستی آزمایی و نیاز واقعی بنا به مرمت، دستور مرمت پس از طی مراحل قانونی صادر شد.

او می گوید: عملیات ساماندهی و مرمت مسجد یری پایین با نظارت کارشناسان مرمت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام می‌شود.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان برای انجام مرمت اضطراری مسجد یری پائین مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و در صورت افزایش تخصیص اعتبارات، عملیات مرمتی کامل‌تر در این بنا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور گفت: مرمت و ساماندهی دو عدد ستون آجری، درآوردن بند‌ها و آجر‌های فرسوده، اجرای بندکشی مجدد، سبک‌سازی، شیب‌بندی، عایق‌کاری، کف‌سازی و ساماندهی جداره‌های داخلی از جمله اقداماتی است که در مسجد یری پایین انجام خواهد شد.

او می گوید: برای این منظور کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی و پیمانکار باید توجه ویژه‌ای به این مسجد داشته باشند تا پاسخ مطالبات مردم شریف زنجان و علاقمندان و دوست‌داران را بدهند.

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: مسجد یری پائین در قسمت جنوبی شهر زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی شهر زنجان است که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان مرمت بنای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان