Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@14:00:46 GMT

وقاحت کودک کش های نژاد پرست

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۰۹۳

وقاحت کودک کش های نژاد پرست

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اهانت شرکت کنندگان صهیونیستی در راهپیمایی پرچم در شهر قدس اشغالی به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الشروق، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، افراط‌ گرایان صهیونیستی اقدام به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) کرده و شعارهایی نژاد پرستانه علیه اعراب و فلسطینیان سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است، این وزارتخانه راهپیمایی پرچم یهودیان و همچنین تجاوز و عملیات سرکوب‌گرایانه و اقدامات وحشیانه در حق فلسطینیان را محکوم می‌کند. در بیانیه مذکور همچنین آمده است، وزارت خارجه فلسطین، دولت اسرائیل به ریاست نفتالی بنت را مسئول کامل و مستقیم این حملات وحشیانه می‌داند. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، افتخار نفتالی بنت به این راهپیمایی و اقدامات خصمانه همراه با آن، بی‌توجهی اسرائیل به جامعه جهانی و قطعنامه‌های سازمان ملل را نشان می‌دهد. این وزارتخانه تاکید کرد که راهپیمایی پرچم شهروندان فلسطینی در خیابان‌ها و شهرک‌های شهر قدس اشغالی، دلیل و گواهی قاطع بر شکست دولت رژیم اشغالگر در الحاق شهر قدس و یهودی سازی آن است.

گفتنی است، ده‌ها هزار شهرک‌نشین عصر یکشنبه به مناسبت سالروز اشغال بخش شرقی شهر قدس اشغالی، راهپیمایی موسوم به «پرچم‌ها» را در این شهر برپا کردند که در ادامه موجب آغاز درگیری‌هایی میان آنها و فلسطینی‌ها شد و طی آن ۱۹۹ فلسطینی زخمی شده و ۵۰ تن دیگر بازداشت شدند. همزمان با راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان، تعدادی از فلسطینی‌های ساکن قدس اشغالی و شهر رام الله با برگزاری راهپیمایی پرچم فلسطین به استقبال پرچم‌های صهیونیست‌ها رفتند. پیش از این راهپیمایی نیز صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن نمازهایی را به پا داشتند، این در حالی است که محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام هشدار داده و اقدامی بین‌المللی و فوری برای توقف هتک حرمت این اماکن مقدس را خواستار شده بود.

   ارزیابی تحلیلگران 

در این بین،‌ وبگاه «عرب ۴۸» با انتشار گزارشی از تحلیل رسانه‌های صهیونیست در خصوص تحولات روز یکشنبه  در بیت‌المقدس نوشت: تحلیلگران رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که تحولات در قدس اشغالی به هیچ وجه نشان‌دهنده حاکمیت اسرائیل بر قدس نبود و چیزی جز نمایش نیروهای امنیتی اشغالگر در کنار تظاهرات نژادپرستانه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم نبود. راهپیمایی که تنها به لطف پلیس و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار شد و بدون این چتر حمایتی، هیچ یک از شهرک‌نشینان جرأت قدم زدن در این مسیر آن‌ هم با پرچم اسرائیل را نداشتند و ندارند. «عامیحای اتالی» خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: «اورشلیم در حقیقت یکپارچه نیست. تنها کسانی که کلاه‌های بافته به سر می‌کنند،[ یعنی پیروان صهیونیسم مذهبی و ناسیونالیست حریدی، تندروهای راستگرای اسرائیلی] اتحاد جزئی و نسبی آن را جشن می‌گیرند». وی درباره این تندروهای صهیونیست افزود: «اجازه دهید آن‌ها را ببینیم که به تنهایی، در یک روز عادی، در مسیر چتربازانی که اورشلیم را آزاد کردند، از [بیمارستان] آگوستا ویکتوریا  تا باب الاسباط تا کوه معبد [مسجد الاقصی] قدم می‌زنند. هیچ یک از آنها جرأت انجام این کار را ندارند و می‌توان گفت که هیچ یهودی در جهان جرأت انجام این کار را ندارد. رفتن در این مسیر با پرچم اسرائیل خودکشی مسلم است».

این روزنامه‌نگار صهیونیست تاکید کرد: «راهپیمایی پرچم هیچ ارزشی ندارد. دیشب، پس از جمع‌کردن پرچم‌ها، هیچ کس فکر نکرد که می‌تواند به تنهایی راهپیمایی مشابهی انجام دهد. ما باید از دروغ گفتن به خود دست برداریم. در دوره  نفتالی بنت هیچ حاکمیتی در قدس برای ما وجود ندارد. چنین حاکمیتی در دوره نتانیاهو، اولمرت، شارون و تمام نخست‌وزیران پیش از آن‌ها، نیز وجود نداشت و به دلیل رهبرانی که جرات تصمیم‌گیری نداشتند، اورشلیم هرگز یکپارچه نشد...».

«عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه هاآرتص تصریح کرد: «برغم تلاش‌های زیاد فعالان راست افراطی در روز گذشته،  راهپیمایی پرچم‌ در بخش قدیمی قدس، هنوز موجب شعله‌ور شدن اوضاع بین اسرائیل و فلسطینی‌ها نشده است. در عوض، ما شاهد مجموعه‌ای از مظاهر نژادپرستی، دعواهای خشونت‌آمیز بین یهودیان و عرب‌ها و احساس عمومی انزجار بودیم. دستاورد مشکوک راهپیمایی سال گذشته - زمانی که حماس به راهپیمایی با شلیک موشک به بیت المقدس که منجر به عملیات نظامی حارس الاسوار در نوار غزه شد ، پاسخ داد - هنوز تکرار نشده است». به گفته وی، تفاوت راهپیمای پرچم امسال با سال گذشته تنها در پاسخ موشکی حماس در حمایت از مسجدالاقصی بود.

«ضمن این‌که بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر همچنان این ارزیابی را داشت که حماس علاقه‌ای به درگیری مستقیم نظامی در غزه در دوره کنونی ندارد». هرئیل تصریح کرد: «  اکنون برای یک رویارویی نظامی جدید، در حالی که کار بازسازی در نوار غزه به طور نسبی در حال پیشرفت است، برای حماس راحت نیست. به احتمال زیاد تلاش های میانجیگرها، عوامل اطلاعاتی مصر، در روزهای اخیر نتیجه داده است و حماس انتظار دارد در صورت ادامه خویشتن‌داری، بهای آن را دریافت کند».

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رژیم اشغالگر قدس وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین راهپیمایی پرچم وزارت خارجه قدس اشغالی شهر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد

پس از آنکه پلیس فرانسه راهپیمایی همبستگی حمایتی از فلسطین را در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های این کشور سرکوب کرد، دانشجویان در پاریس راهپیمایی دیگری را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه