Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی کشورمان از گفت‌و‌گو با همتای روسی خود درباره توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی  درباره زمینه ملاقات با دیمیتری زوروف معاون حمل و نقل روسیه اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریای خزر و شاخه‌های غربی و شرقی کریدور و برنامه‌ریزی برای اجرایی سازی تفاهم‌نامه اخیر همکاری‌های ترانزیتی دو کشور از اصلی ترین محورهای این دیدار و گفت‌وگو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افندی‌زاده با بیان اینکه توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی دو کشور موضوع اصلی این دیدار بود،‌ افزود:‌ همچنین مشارکت برای توسعه زیر ساخت‌های ریلی در کریدور شمال-جنوب و توسعه خطوط کشتیرانی رو-رو در دریای خزر و حذف گلوگاه مرزی جاده‌ای آذربایجان-روسیه به تفصیل مورد مذاکره قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: یش‌بینی می‌شود در کمیته مشترک همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور که ماه آینده در روسیه برگزار می‌شود، جزئیات همکاری در این زمینه‌ها بررسی و مورد تفاهم قرار گیرد.

گفتنی است الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه و هیئت عالی‌رتبه همراه طی سفری که هفته گذشته به ایران داشت، با مقامات ‌کشورمان در حوزه‌های مختلف دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در حاشیه نشست مشترک ایران و فدراسیون روسیه نیز که در تهران برگزار شد، دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی دو کشور توسط معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل و نقل روسیه به امضا رسید.

حمل‌و‌نقل و ترانزیت با توجه به موقعیت ژئوپلتیک دو کشور ایران و روسیه از مهم‌ترین محورهای دیدارهای دوجانبه میان مسئولان دو کشور بود. روسیه دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه حمل‌و‌نقل برای همکاری با ایران است و تحریم‌های اخیر علیه این کشور از سوی کشورهای اروپایی نیز فرصت بیشتری برای ایران به منظور انتقال دانش، تجربیات و تکنولوژی در حوزه حمل‌و‌نقل فراهم کرده است.

همچنین از آنجا که ایران و روسیه از موسسین کریدور شمال - جنوب هستند، پررنگ کردن نقش تجاری این کریدور و افزایش ترانزیت در این مسیر برای هر دو کشور دستاوردهای فراوانی دارد.

روسیه سالانه حدود  ۳۴میلیون تن با کشورهای جنوبی ایران تبادلات تجاری دارد که این حجم از کالا می‌تواند ستون فقرات کریدور شمال جنوب را شکل دهد.

پیش از این نیز وزیر راه و شهرسازی با همتای روسی خود یادداشت تفاهمی با هدف افزایش ترانزیت از طریق کریدور شمال جنوب به امضا رسانده بود که بر اساس آن کمیته مشترکی با هدف پایش مستمر، تسریع و تسهیل گام‌های اجرایی از نمایندگان دو کشور تشکیل خواهد شد تا ظرفیت سازی برای ترانزیت از قلمرو دو کشور و به جغرافیای پیرامون انجام گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل تین معاون معاون حمل و نقل دریای خزر روسیه وزیر راه و شهرسازی معاون وزیر ایران و روسیه کشورهای اروپایی راه و شهرسازی دریای خزر حمل و نقل ترکیبی ترانزیت کریدور شمال جنوب کشتیرانی رو رو معاون حمل و نقل کریدور شمال حمل و نقل شمال جنوب دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در ابتدای این جلسه گفت: خاورمیانه همواره منطقه‌ای پر اهمیت بوده و به همین دلیل دولت‌های بزرگ همواره برای حضور و نفوذ در امور و اداره آن مداخله می‌کردند.

 از این روی  دوجنگ مداخله جویانه و بسیار مهم آمریکا با کشور‌های افغانستان و عراق  سود و منفعتی برایش به ارمغان نیاورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد و بسط جنگ با ایران که اسرائیل با اقدامات مشمئز کننده خود به دنبال آن بود، نیست.

وی افزود: ژئوپلتیک منطقه در حال تغییرات اساسی است و این تغییرات بر روی کشور‌های منطقه نیز اثر کرده و کشور‌های عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی می‌خواهند به سمت توسعه اقتصادی بروند و از همین روی به دنبال آرامش وحفظ ثبات و امنیت درمنطقه است.

واعظی در ادامه گفت: نقش آفرینی و کنشگری فعال و موثر ایران در  منطقه در راستای امنیت سازی وثبات موجب افزایش نقش و قدرت ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۷ اکتبر تمام آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال تضعیف و تنبیه روسیه در جنگ  اوکراین بودند، اما پس از حمله کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی، خاورمیانه و مسئله فلسطین موضوع اول جهان شد و موضوع اوکراین به حاشیه رفت و روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد.

دیگر خبرها

  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه