Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با سه دلار و ۹۲ سنت معادل سه ممیز ۴۱ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۹ دلار رسید.

پایگاه اینترنتی اویل پرایس بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۸۶ سنت معادل یک ممیز ۵۳ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۲۳ دلار و پنج سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای سبد نفتی اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز با دو دلار و ۳۴ سنت معادل دو ممیز یک صدم درصد افزایش همچنان روی عدد ۱۱۸ دلار و هشت سنت ثابت مانده و نسبت به چهار روز گذشته تغییری نداشته است.

گفتنی است اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث ایجاد شوک در بازار و جهش بهای نفت خام در بازار جهانی شده است. آمریکا با فشار به کشورهای عضو اوپک تلاش دارد کسری عرضه نفت روسیه در بازار را جبران کند. با این حال، کشورهای صادر کننده نفت خام بارها اعلام کرده اند توانایی جایگزین کردن نفت روسیه در بازار را به طور کامل ندارند. 

هرچه نفت روسیه در بازار کمتر شود، قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت. تردید‌ها دورنمایی را تقویت کرده است که در آن نفت از رکورد قبلی خود در ۲۰۰۸ یعنی ۱۴۷ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و به بشکه‌ای ۲۰۰ دلار نزدیک می‌شود.

وزیر انرژی سابق روسیه هم بود، پیش از این هشدار داد اگر اروپا در ممنوع کردن واردات نفت خام روسیه از آمریکا تبعیت کند، قیمت‌ها ممکن است به بشکه‌ای ۳۰۰ دلار برسد. تحلیلگران بانک آمریکا گفتند تحریم کلی نفت روسیه موجب «شوک منبع تقریبا معادل بحران نفتی ۱۹۷۹» می‌شود که باعث فشار اقتصادی فراوان به کشور‌های غربی شد. آن‌ها گفتند بر اساس این سناریو، قیمت‌ها ممکن است «به شکل بالقوه از بشکه‌ای ۲۰۰ دلار فراتر رود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهای نفت بازار اوپک اویل پرایس نفت روسیه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نابسامانی های بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌هایی قانونی را برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند. در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماه‌ها کار کارشناسی و بررسی در مجلس، مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.   محور‌های اصلی مصوبه مجلس در باره ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی به این شرح است:

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت