Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵خرداد که در محل دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد، اظهار داشت: خرداد ماه برای مردم دشت ورامین، یادآور خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوشانی است که در راه دفاع از حریم ولایت فقیه و مرجعیت شیعه، جان خود را تقدیم راه اسلام کردند و باید با برنامه‌ریزی منسجم،یاد و خاطره این رشادت‌ها گرامی داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد زمینه ساز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری و هدایت‌های امام راحل شد و باید از این ایام برای تبیین هر چه بیشتر شخصت بنیانگذاری جمهوری اسلامی استفاده کرد، گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل علاوه بر پاسداشت شخصیت ایشان، باید بر مبنای شناخت ابعاد وجودی ایشان به نسل جدید انقلاب باشد و تمامی برنامه‌های بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد به عنوان میراث غنی این دیار نیز باید بر همین اساس اجرایی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: گستره اندیشه‌های امام راحل از مرز زمان، مکان و تاریخ فراتر رفته و اعتبار و ارزش اندیشه‌های ایشان فرازمانی و فراتاریخی شده و در طول اعصار و قرن‌ها، اعتبار خود را حفظ کرده است لذا باید در آشناسازی نسل جوان و نوجوان با اندیشه امام(ره) فعالانه‌تر عمل کرده و به طور شایسته دیدگاه‌های رفیع ایشان به آیندگان منتقل کرد.
فاتحی‌نژاد با بیان این که ارزش‌های قیام ۱۵ خرداد در ابعاد مختلف زندگی مردم این دیار متبلور شده، اظهار داشت: مردم این دیار مفتخر به برخورداری از فرهنگ غنی ولایتمداری نشأت گرفته از منش شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ هستند، شهیدانی که با نثار خون خود امروز به ستارگان درخشان میهن اسلامی تبدیل شدند و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
فرماندار قرچک از اجرای ده‌ها برنامه ویژه بزرگداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد با محوریت مردم و مشارکت ادارات و نهادهای قرچک خبر داد و افزود: مهمترین برنامه‌های این ایام آیین گرامیداشت قیام کفن‌پوشان دشت ورامین با سخنرانی استاندار تهران و اجرای سرود "سلام فرمانده" در کنار پل باقرآباد محل شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد است.
قرار است که روز ۱۴ خرداد یکهزار نفر از مردم شهرستان قرچک به منظور شرکت در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل، به مرقد مطهر ایشان اعزام شوند.
به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد سلام فرمانده انقلاب اسلامی ایران قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد سلام فرمانده انقلاب اسلامی ایران قیام ۱۵ خرداد سلام فرمانده انقلاب اسلامی ایران قرچک قیام خونین ۱۵ خرداد قیام ۱۵ خرداد امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با اقتدار تنبیه شد

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهادت شهید زاهدی و هم‌رزمانش طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در آیین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد، چنانکه این اتفاق در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

وی تصریح کرد: با اراده حیدری رهبر انقلاب و قوت سپاه پس از اقدام غرورآفرین عملیات وعده صادق مضحکه همه دنیا شدند که این رویداد بیانگر قدرت انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه دشمن از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاندیم.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آنها جان سالم به در ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد رضا زاهدی در کنار همرزمان خود بارها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود ولی ایستاد و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی ‌کرد و شهادت او طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

‌سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند شکست خوردند اما سال گذشته بر روال دیگری گام برداشته ولی باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب فوری محو می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر همواره در اتفاقات دشمن شکست می‌خورد به این دلیل است که دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع) به عنوان مقتدرترین حکومت برابر شیطان بزرگ ایستاده‌ و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا یک الگو در مسیر حفظ عفاف و حجاب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت