Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:08:07 GMT

۴۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب بیرجند باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۵۵۹

۴۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب بیرجند باقی مانده است

به گزارش خبرنگار ایرنا "حسین امامی" روز سه‌شنبه در بازدید سید "صولت مرتضوی" معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اظهار داشت: با اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه باقیمانده، ۸۰ هزار مشترک در شهر بیرجند در آینده نزدیک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی از اجرای همزمان پروژه فاضلاب در سه شهر فردوس، قاین و سربیشه نیز خبر داد و گفت: در قاین با مشارکت شرکت فولاد قاینات تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در کمتر از ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه در مرحله مناقصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در شهر فردوس نیز اجرای ۲۱ کیلومتر خطوط جمع‌آوری فاضلاب در دستور کار است که این حجم کار معادل ۱۰ سال گذشته خواهد بود.

وی اظهار داشت: ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای سربیشه، بیرجند و فردوس مصوب شده که از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند اختصاص یافته است.

امامی گفت: از مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند جزو تصفیه‌خانه‌های پیشرفته کشور محسوب می‌شود افزود: از کل تجهیزات مورد نیاز این تصفیه‌خانه فقط سه میلیون یورو خرید خارجی است و بقیه تجهیزات از تولیدات داخلی خریداری شده است.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: طرح فاضلاب بیرجند از سال ۹۴ آغاز شد و در مرحله پیش راه‌اندازی قرار دارد که خط انتقال آن ۱۰۰ درصد اجرا شده همچنین سایت تصفیه‌خانه و ساختمان بهره‌برداری از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در حال حاضر به‌صورت مکانیکی بهره‌برداری می‌شود.

وی از نصب ابزار دقیق تصفیه‌خانه به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز در خرداد امسال خبر داد و گفت: برخورداری کل شهر بیرجند از شبکه فاضلاب، کاهش بوی تصفیه‌خانه با ارتقای مدول اول و افزایش ظرفیت دو مدول به ۴۰۰ لیتر و استفاده از پساب در معادن و شهرک صنعتی خوسف از اهداف راه‌اندازی مدول دوم این تصفیه‌خانه است.

امامی ادامه داد: به دنبال این هستیم که پساب را جایگزین چاه‌های شرب استفاده شده در بخش کشاورزی به میزان چهار میلیون مترمکعب کنیم.

برچسب‌ها تصفیه خانه آب و فاضلاب خراسان جنوبی سید صولت مرتضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصفیه خانه آب و فاضلاب خراسان جنوبی سید صولت مرتضوی تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب بیرجند میلیارد تومان طرح فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است