Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار همدان در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان با بیان اینکه منشاء بسیاری از آسیبها و ناهنجاریها فقدان مهارتهای زندگی در افراد است گفت : در بحث سواد آموزی با عملکرد کلیشه ای و در حد رفع تکلیف مواجهیم که لازم است در این راستا متناسب با نیاز جامعه هدف عمل کنیم.

به گزارش ایران انلاین، محمد علی محمدی فرماندار شهرستان همدان با اشاره به ضرورت کسب آمار و اطلاعات دقیق در خصوص جامعه هدف برای برنامه ریزی و اجرای طرح های سواد آموزی تصریح کرد : امروز با خواندن و نوشتن نیازهای یک فرد در جامعه تامین نمی شود و باید مهارتهای فردی به افراد آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : نرخ با سوادی درکشور 95 و در استان 95.6 است اما آمارهای موجود قابل استناد نیست و باید با هم افزایی دستگاههای ذیربط ضمن شناسایی جامعه هدف در جهت سواد آموزی و بویژه آموزش مهارت های مورد نیاز و متناسب با سبک زندگی امروزی در جامعه اقدام کنیم.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از سایر صاحب نظران در این زمینه اضافه کرد : سه کمیته محوری رصد وآمار،فرهنگی و تبلیغات و کمیته اجرایی در این شورا باید تشکیل شود تا با برنامه ریزی مشخص جلسات و اهداف این شورا را کاربردی تر پیش ببریم.

محمدی یادآور شد : دهیاران،کمیته امداد و بهزیستی در شناسایی، معرفی و همکاری در جهت سوادآموزی افراد بی سواد جامعه هدف می توانند موثر باشند و حتی از توان معتمدین محلات و مساجد حاشیه شهر باید در این خصوص بهره گرفت.

فرماندار همدان افزود : نهضت سواد آموزی در گذشته با تشکیلات گسترده و عملکرد متناسب با نیاز آن مقطع فعالیت می کرد اما امروز در بحث بازماندگان از تحصیل و سواد آموزی به لحاظ کیفی به مراتب مشکلات بیشتری داریم که نیازمند عزم جدی متولیان و همکاری همه دستگاههای اجرایی عضو این شورا است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سواد آموزی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده