Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:50:38 GMT

وزیرخارجه روسیه به ریاض سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۷۸۷

وزیرخارجه روسیه به ریاض سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه فردا چهارشنبه به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر می‌کند.

رویترز به نقل از منابع آگاه در حاشیه خلیج فارس، اعلام کرد: لاوروف در این سفر با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بنابراین گزارش، لاوروف فردا در ریاض با وزیران خارجه عربستان، امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز جزئیاتی از مسائل مورد بحث در این دیدار اعلام نشده اما منابع موثق گفته‌اند که وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس فردا چهارشنبه، نشستی از طریق ویدئو کنفرانس با «دیمیترو کولیبا» وزیرخارجه اوکراین برگزار خواهند کرد.

گفتنی است وزیر خارجه روسیه امروز در منامه با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین دیدار و گفتگو کرد. طرف‌های روسی و بحرینی در جریان دیدار مذکور در خصوص مسائل مختلف ازجمله تحولات منطقه‌ای و نیز راهکارهای تقویت روابط دوجانبه میان منامه و مسکو به رایزنی پرداختند.

کد خبر 5503810

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف شورای همکاری خلیج فارس عربستان سعودی اوکراین رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسجدالاقصی عراق عادی سازی روابط با اسرائیل مسکو ترکیه راهپیمایی پرچم جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر ۲۰۲۳ عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم. به نظر من این به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، یک روز پس از مراسم تحلیف، امروز با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار خواهد کرد.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این باره به خبرنگاران اطلاع داد.

او گفت که اخیراً تماس‌های روسیه و ارمنستان در سطوح مختلف به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و «مسائل مشکل‌ساز» انباشته شده است.

به گفته اوشاکوف، انتظار می‌رود که رهبران دو کشور در جریان مذاکرات، آشکارا درباره این موضوعات گفتگو کنند.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه افزود: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر 2023 عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، یک بار دیگر تأکید می‌کنم که اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم. به نظر من این به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک می‌کند.

اوشاکوف درباره مشکلات موجود در روابط روسیه و ارمنستان گفت: ایروان در حال توسعه روابط با کشورهای غربی به صورت نمایشی است، گزینه‌های مختلفی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا بررسی می‌کند و روابط ارمنستان در راستای خطوط ناتو در حال تشدید است.

گفتنی است، نخست‌وزیر ارمنستان در ماه فوریه اعلام کرد که مشارکت کشورش در سازمان پیمان امنیت جمعی، که روسیه شامل آن می‌شود، عملاً متوقف شده است.

به گفته وی، سازمان پیمان امنیت جمعی وظایف خود را در رابطه با ارمنستان در مناقشه با جمهوری آذربایجان انجام نداد. بعداً پاشینیان گفت که احتمال خروج ارمنستان از این سازمان را رد نمی‌کند.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: کرملین آماده گفت‌وگو با ایروان در مورد موضوع سازمان پیمان امنیت جمعی است و امیدوار است که اختلافات بین دو کشور در دیدار شخصی پوتین و پاشینیان حل شود.

بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانهراهپیمایی معترضان توافق ارمنستان-آذربایجان به سمت ایروان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • برگزاری جشن «خیلی دخترونه» در دریاچه خلیج فارس
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند