Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:14:08 GMT

ترکیه سفرای فرانسه و آلمان را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۸۰۳

ترکیه سفرای فرانسه و آلمان را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری آناتولی از احضار سفرای فرانسه و آلمان به دلیل برگزاری تظاهرات از سوی اعضای «پ ک ک» در کشورهای یاد شده خبر داد.

پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند که عناصر وابسته به گروه یادشده به سفارت ترکیه در پاریس تعرض کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکارا گروه های «پ ک ک» و «ی پ گ» را گروه ای تروریستی تلقی می کند و بارها رویکرد کشورهای اروپایی را به دلیل رویکردهایشان در قبال سازمان‌هایی از جمله گروه‌های مذکور و همچنین پیروان فتح‌الله گولن، واعظی که ترکیه از وی به عنوان عامل کودتای سال ۲۰۱۶ یاد می‌کند و اکنون در آمریکا مستقر است، مورد انتقاد قرار داده است.

ترکیه همچنین به بهانه مبارزه با گروه ای یادشده به مناطقی در شمال عراق و سوریه نیز حمله می کند.

اخیرا نیز در قبال مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف نظامی ناتو، ترکیه اعلام کرده است که حمایت دو کشور مذکور از این گروها موجب می شود که آنکارا عضویت هلسینکی و استکهلم در این ائتلاف نظامی را وتو نماید مگر اینکه این دو کشور اروپای شمالی خواسته های ترکیه را در این رابطه برآورده سازند.

کد خبر 5503802 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه آنکارا آلمان فرانسه یگان های مدافع خلق فتح الله گولن ناتو فنلاند سوئد مولود چاووش اوغلو رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسجدالاقصی عراق عادی سازی روابط با اسرائیل مسکو ترکیه راهپیمایی پرچم جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت