Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:53:26 GMT

در دیدار آیت‌الله اعرافی با پاپ ‌فرانسیس چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۸۵۴

در دیدار آیت‌الله اعرافی با پاپ ‌فرانسیس چه گذشت؟

گروه استان‌ها ـ آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در سفر خود به ایتالیا، با پاپ فرانسیس دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با حضور در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک دیدار کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار که با استقبال بسیار گرم و صمیمانه جناب پاپ روبه‌رو شد، بر ظرفیت‌های فکری و معرفتی اسلام، تشیّع و حوزه‌های علمیه برای تعامل میان ادیان الهی در جهت حلّ چالش های فکری، فرهنگی و اجتماعی بشر معاصر تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه ضمن برشمردن برخی از مهم‌ترین چالش‌های بشر معاصر، بیان داشت: «تزلزل در معرفت الهی و خداباوری، افت معنویت و کاهش تعلّق خاطر به عالم غیب، تضعیف ارکان خانواده و نقش و جایگاه رفیع زن، تحریم ها و فشارهای ظالمانه علیه ملّت ها، فقر و گرسنگی، جنگ افروزی، اشغال و ظلم و ستم سازمان یافته بین‌المللی، تخریب محیط زیست و بی‌توجهی به آن از سوی قدرت‌های اقتصادی و رشد افراط‌گرایی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و بحران‌های عصر جدید است که بدون نقش‌آفرینی مؤثر ادیان الهی، نمی‌توان بر آنها غلبه کرد و حوزه‌های علمیه برای تفاهم و تعامل با نهادهای علمی ـ دینی بین‌المللی از جمله نهاد کلیسای کاتولیک اعلام آمادگی می‌کند.‌

آیت‌الله اعرافی، معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت علیهم السلام را گنجینه‌های عمیق معارف فقهی، حقوقی، عقلی، فلسفی، عرفانی و کلامی دانست که به عنوان میراث تاریخی حوزه‌های علمیه می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر امروز شده و فراتر از مخاطبان شیعی و اسلامی، در پهنه‌ای جهانی، مخاطبان ادیانی و انسانی داشته باشد و مبنای تفاهم‌ها، تعاملات و هم‌افزایی‌های ادیانی و بین‌المللی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه های علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست