Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@07:34:16 GMT

معرفی انواع مخزن آب و قیمت منبع آب در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۸۸۴

معرفی انواع مخزن آب و قیمت منبع آب در سال ۱۴۰۱

در این بخش به صورت کامل و جامع به معرفی انواع مخزن آب و قیمت منبع آب در سال ۱۴۰۱ می‌پردازیم تا مسیر انتخاب محصول برایمان کمی هموارتر و راحت‌تر شود. مخازن آب بسته به اینکه از چه جنسی ساخته شده باشند یا دارای چه میزان ضخامت و ابعادی باشند به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. همین موارد باعث ایجاد تنوع در این محصولات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با انواع مخزن آب و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.

دسته‌بندی مخازن آب براساس شکل و تعداد لایه‌های به کار رفته در آن‌ها تعیین می‌شود. ما در بازار انواع مختلفی از مخزن آب و یا منبع آب با شکل‌های مختلف داریم که در ادامه مهم ترین، پرکاربردترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. انواع مخزن و منبع آب بر اساس شکل ظاهری عبارتند از:

• مخازن مکعبی

• مخازن پلاستیکی

• مخازن پلی اتیلن عمودی

• مخازن پلی اتیلن افقی

• مخازن زیرپله‌ای

• مخازن عمودی بلند

• مخازن سمپاش

• مخازن آب مخصوص حمل و جابجایی آب که به مخازن نیسانی نیز معروف هستند.

مخازن آب مکعبی شکل

مخازن مکعبی اصولا به شکل افقی طراحی می‌شوند. از این نوع مخازن بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌شود که ارتفاع کمی دارند. به عنوان نمونه کابینت رستوران، صندوق عقب خودرو، اتاق‌های زیرشیروانی و… مناسب‌ترین فضا برای استفاده از مخازن مکعبی هستند.

 

مخازن آب پلاستیکی

این مخازن، خود بسته به نوع طراحی به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر سری به محصولات عرضه شده به بازار بزنید متوجه می‌شوید که مخازن پلاستیکی به سه شکل عمودی، افقی و بیضی شکل وجود دارند که هرکدام برای محیط‌های مخصوص به خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. مخازن آب پلاستیکی در بازار جایگاه بسیار خوبی دارند و استفاده بسیار زیادی از آن‌ها می‌شود.

مخازن پلی اتیلن عمودی

این مخازن همانطور که از اسمشان مشخص است، به شکل استوانه بوده و به صورت ایستاده نصب می‌شوند. این دسته از مخازن جزء پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین انواع مخزن در بازار هستند. یکی از نکات مثبتی که در این محصولات می‌توان به آن اشاره کرد همین نحوه نصب شدن آن هاست. اصولا در مکان‌هایی که فضای کمی وجود دارد، این مخازن به دلیل ایستاده نصب شدن بهترین گزینه هستند. در ساختمان‌های مسکونی، پشت بام و باغ‌ها می‌توان از این نوع مخازن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. تنها نکته‌ای که در هنگام انتخاب این محصولات می‌بایست در نظر داشته باشید این است که مخازن عمودی باید کاملا از نظر ارتفاع با ارتفاع محیط موردنظر همخوانی و مطابقت داشته باشند.

به این نکته دقت کنید که تمامی مخازن موجود در بازار در هر نوعی که باشند، تنوع سایز در آن‌ها به وفور مشاهده می‌شود. در واقع می‌توان گفت زمانی که شما تصمیم به خرید یک مدل مخزن آب گرفته اید، فروشنده کالا از همین یک مدل مخزن می‌تواند به شما بیشمار گزینه پیشنهاد کند که هرکدام در اندازه‌ها و سایزهای متفاوتی تولید شده اند.

مخازن پلی اتیلن افقی

خب نحوه طراحی و ساخت این مخازن هم همانند نوع عمودی کاملا مشخص است. مخازنی به شکل افقی که به صورت خوابیده نصب و استفاده می‌شوند. این مخازن با توجه به نوع ساختی که دارند بهترین مورد برای نگهداری آب در اماکن مسکونی و آپارتمان‌ها هستند. این محصولات برای فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن‌ها ارتفاع چندان زیادی وجود ندارد و بهتر است تا مخزن به صورت خوابیده قرار گیرد. این مخازن هم در دو نوع بزرگ و کوچک در بازار موجود هستند و شما می‌توانید به تناسب محل موردنظر خود هرکدام از انواع آن را تهیه کنید.

مخازن زیرپله‌ای

این مخازن هم بهترین مورد برای استفاده در زیرپله هستند. در واقع می‌توان گفت به صورت اختصاصی برای زیرپله‌هایی طراحی شده‌اند که کاملا خالی است و فضای کافی برای نصب آن‌ها وجود دارد.

مخازن عمودی بلند

این مخازن هم همانند مخازن پلی اتیلن عمودی به شکل ایستاده نصب می‌شوند با این تفاوت که باریک‌تر و لاغرتر هستند. با توجه به شرایط ظاهری و فیزیکی این مخازن، برای استفاده در فضاهایی که محدودیت جا وجود دارد بهترین گزینه هستند.

مخازن سمپاش

این مخازن به دلیل محتویاتی که درون آن‌ها قرار می‌گیرد توانایی و قدرت بالایی در برابر خوردگی دارند. عموما باغداران و کشاورزان مصرف کنندگان اصلی این مخازن هستند.

مخازن پلی اتیلن نیسانی

این مخازن به صورت اختصاصی برای شرایطی تولید شده‌اند که نیاز است تا آب یا مایعات دیگر را حمل کرد. طراحی مخزن نیسانی به شکلی است که می‌توان آن را به راحتی در نیسان قرار داده و بدون آسیب به محتویات درون آن، مخزن را به جایی دیگر انتقال داد.

خب تا اینجا با مخازن آب از نظر تنوع شکل آشنا شدیم. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، مخازن آبی از نظر تعداد لایه نیز دارای تنوع هستند. مخازن آبی تک لایه، دولایه و… که هرکدام از نظر ضخامت با یکدیگر متفاوت بوده و برای مصارف خاصی استفاده می‌شوند. هریک از مخازن با توجه به تعداد لایه‌هایی که دارند، دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان نمونه مخازن آب تک لایه از نقاط قوتی که دارند این است که شما می‌توانید محتویات داخل آن را به راحتی از بیرون بررسی کرده و برای این کار نیازی به برداشتن درب مخزن ندارید. در مقابل مخازن دو یا سه لایه وجود دارند که بسیار پرکاربرد هستند. اصولا افراد برای اینکه بتوانند کیفیت آب را در بالاترین حد خود نگه داشته و از آن در برابر اشعه خورشید و نور آفتاب محافظت کنند از مخازن آب چندلایه استفاده می‌کنند.

حال که با انواع مخزن آب به خوبی آشنا شدیم می‌توانیم، محصول موردنظر خود را راحت‌تر انتخاب کنیم. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، مهم‌ترین پارامترهایی که در خرید مخزن آب از اهمیت زیادی برخوردار هستند عبارتند از:

• ابعاد و اندازه مخزن آب

• ظرفیت آن

• کیفیت مواد اولیه به کار رفته در مخزن

• هماهنگی این ابعاد با محیط موردنظر

قیمت منبع آب در سال ۱۴۰۱ دستخوش تغییراتی شده است. با توجه به اینکه روز به روز درخصوص صرفه جویی در آب صحبت‌های زیادی شده و این نگرانی وجود دارد که در آینده با کمبود آب مواجه شویم، لزوم استفاده از مخازن آب از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. به همین علت خریداران بیش از پیش به خرید این مخازن روی آورده اند. بر همین اساس تولیدکنندگان بر آن شدند تا مخازنی متنوع‌تر و باکیفیت‌تر از قبل طراحی و روانه بازار کنند. با توجه به تنوع محصول و تعدد برند تولیدکننده محصولات از نظر قیمت دچار نوسانات زیادی می‌شوند.

 به همین علت برای اینکه بتوانید در جریان آخرین تغییر قیمت منابع آب در بازار باشید، بهترین کار مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین است که خدمات خود را در بستر اینترنت و کاملا به روز شده در اختیار شما قرار می‌دهند.یکیاز این مراکز، فروشگاه دکتر تامین به نشانی  drtamin.irاست که ارائه دهنده انواع لوله پی وی سی ، مصالح ساختمانی، شیرآلات، کلید و پریز، سیم و کابل برق است. دکتر تامین با توجه به نوع منبع، ویژگی‌های ظاهری و ساخت آن، کیفیت و برند تولیدکننده، قیمت‌های به روز شده هریک را به شکل یک لیست کامل عرضه می‌کند. به کمک این سایت شما می‌توانید قیمت تمامی شرکت‌های تولیدی را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین محصول با مناسب‌ترین قیمت ممکن را از بین آن‌ها انتخاب و خریداری کنید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی مخزن آب مخازن پلی اتیلن انواع مخزن آب مخازن هم مخزن آب مخازن آب منبع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۹۵۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۴۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۱۰۳ هزار تومان کاهش در مقایسه با پنجشنبه، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، هر اونس طلا در نرخ ۲ هزار و ۳۰۱ دلار ثابت ماند.

دیگر خبرها

  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • قیمت جدید انواع باتری خودرو +جدول
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تعمیر انواع مبل
  • جدیدترین قیمت انواع شاهین +جدول قیمتی
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول