Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست انتقال خون استان مرکزی گفت: این استان نیاز جدی به افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون دارد. - اخبار استانها -

ریتا ظهیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خونی استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه هفت هزار و436 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که شش هزار و 126 نفر واجد شرایط اهدای خون بودند، از این تعداد پنج هزار و 799 نفر مرد و 327 نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بین افراد واجد شرایط اهدای خون 905 نفر برای نخسین بار مراجعه کردند و سایر افراد مراجعان با سابقه و مستمر بودند و از این تعداد خونگیری 9 هزار و 501 فرآورده تولید و بین مراکز درمانی داخل استان پخش شد.

سرپرست انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای سال نسبت توزیع فرآورده خونی به درخواستی که از بیمارستان‌ها آمده 100 درصد بوده، گفت: اکنون در شرایط پایدار هستیم و معادل 10 روز ذخیره خونی داریم اما برای حفظ ذخایر خونی نیاز است که افراد با همه گروه‌های خونی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

ازدحام جوانان آبادانی در مرکز انتقال خون/ مردم با پخت ‌غذا به کمک نیروهای امدادی آمدند مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در اراک: نیمی از ظرفیت اهدای خون کشور هدر رفته است اهدای خون در استان خراسان شمالی 35 درصد افزایش یافت

ظهیری با اشاره به ساعات کاری پایگاه‌های انتقال خون گفت: ساعت کار پایگاه انتقال خون اراک از هفت و 30 دقیقه صبح تا ساعت هفت و 30 دقیقه بعداز ظهر به صورت و پایگاه انتقال خون ساوه هم از هفت و 30 دقیقه  صبح تا یک بعدازظهر خونگیری دارد.

وی بیان کرد: استان مرکزی دو پایگاه انتقال خون در اراک و  ساوه و پنج مرکز خونگیری در شهرستان‌های تفرش، آشتیان، خمین، محلات و دلیجان دارد و نیاز جدی به افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون داریم که در حال رایزنی هستیم و لازم است بخش دولتی همکاری خوبی داشته باشد.

سرپرست انتقال خون استان مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بازوی مهم در ترویج مبانی دینی و فرهنگی در جامعه است روحانیان و مبلغان در ترویج فرهنگ اهدای خون نقش بسیار موثری دارند و یکی از برنامه‌های آینده انتقال خون برقراری تعاملات جدی با اداره‌کل تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/713/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی انتقال خون پایگاه ها اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت