Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر ارشاد به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی به میزبانی استان خراسان شمالی، پیامی ارسال کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام «محمد مهدی اسماعیلی» آمده است:
«هنر، فضیلت ذهن‌های ژرف اندیش و قریحه‌های بی آلایشی است که پا بر صحیفۀ گیتی می‌نهند تا بارِ امانت را به درک و فهم بر دوش کشند و شایستۀ «فتبارکَ اللَّهُ أَحسنُ الخالقین» باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، «تصویر» و هنر ناب و پر جاذبۀ «عکاسی»، جایگاه ویژه‌ای در تعمیق اندیشه و تفکر رهایی بخشِ انسان دارد، چرا که حاصل دریافت هنرمندان را در زیباترین قاب‌های ماندگار و دل نشین‌ترین پیام‌ها قرار می‌دهد.
برگزاری یازدهمین جشنوارۀ ملی عکس رضوی به میزبانی استان خراسان شمالی و تحت لوای سبز خسرو اقلیمِ طوس، حضرت شمس الشموس علی این موسی الرضا (ع) که آموزه‌ها و سیرۀ فرهنگی و عملی آن حضرت، ارزشمندترین سرمایۀ معنوی و روشنی بخشِ قلب‌های موُمنان است، در راستای گرامیداشت فرهنگ ناب و انسان ساز رضوی و تولید آثار تصویریِ ملهم از خط مشی اخلاقی و روحانی حضرت امام رضا (علیه السلام) گام بر می‌دارد.
این جشنواره، جلوه‌ای از توانمندی عکاسان در تبلور فرهنگ منّور رضوی و اشاعۀ آن از دریچۀ دوربین است و نقش و سهمی بسزا در آشنایی عموم با سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت آن امامِ همام داراست، زیرا بر آن است که عشق به امام رئوف را در پرتو آرمان شهر رضوی به فرهنگی جهانی بدل سازد.
این رویداد هنری، حرکتی سترگ در مسیر توان افزایی مردمی است که جعرافیایی به وسعت ایران اسلامی را در بر دارد؛ تلاشی مقدس که سرتاسر ایران را به زیب و زینت نام زیبای حضرتش آراسته و همتش، تحقّق هنر دینی و معرفت رضوی را از قاب دوربین به تصویر کشیده، از این رو شایسته است بیش از گذشته به آن توجه شود.
با قدردانی از تلاش دست اندرکاران این جشنواره، به ویژه داوران و مجریان آن در باب الرّضای خراسان شمالی، توفیق روز افزون همۀ عزیزان را در سایه الطاف و توجهات حضرت ثامن الحُجج (علیه آلافُ التّحِیّهِ وَالثّناءِ) از درگاه خداوند متعال خواهانم»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عکس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)

دریافت 38 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6097737

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد