Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی موسوی بعدازظهر امروز در سمینار نگاه نو به توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت کشور ضمن بیان اینکه اکنون دانشگاه‌های نسل چهار دنیا مهارت‌محور و در خدمت جامعه هستند، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای بر مبنای ضرورت اجتماعی، ضرورت آموزشی، ضرورت فناوری و ضرورت اقتصادی استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگران مورد نیاز بازار کار از مهم‌ترین اهداف نظام آموزش عالی بیشتر کشورها است، تأکید کرد: همه کشورهای پیشرفته دنیا شایستگی افراد را در بینش و مهارت و دانش بررسی می‌کنند و شکل اجرای آموزش بر این اساس است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در تمام کشورهای دنیا بیان کرد: محور توسعه کشورها، تمرکز بر آموزش مهارت‌محور است.

موسوی با تأکید بر اینکه همکاری بین دانشگاه و صنعت باید هماهنگ باشد، افزود: حرفه‌های مورد نیاز بازار کار باید به‌عنوان رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

وی بازبینی عناوین رشته‌های فناوری، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و انجام پژوهش‌های مسأله‌محور را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دانست.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تأکید کرد: کنسرسیوم صنعتی این دانشگاه ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی شامل رسته صنایع نفت، گردشگری، پوشاک و غذایی با مطالعه اسناد بین‌المللی و بر اساس استاندارد IC تعیین کرد و برای تحقق شعار سال بر آن‌ها تمرکز می‌کند.

موسوی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس شعار سال، برنامه تحولی تدوین کرد تا در همه حوزه‌های زیرمجموعه این دانشگاه شامل ۱۸۰ دانشکده، این برنامه تحولی اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدعلی موسوی آموزش مهارت محور دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری