Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در پی اکران فیلم موهن در جشنواره فیلم کن و توهین به اعتقادات مسلمانان و هشتمین امام شیعیان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، به دنبال اقدام ضدفرهنگی و نمایش فیلم موهن در جشنواره "کن" که سبب خشم و انزجار مسلمانان و شیعیان شد، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از همه هنرمندان برای خلق آثار هنری فاخر پیرامون سبک و سیره رضوی دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن بیانیه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) آمده است:

بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) قرن‌ها است که میعادگاه عاشقان ولایت و امامت و میقات دلدادگان آن امام همام است.آستان مقدس رضوی سالیانه میلیون‌ها زائر دلسوخته را از اقصی نقاط میهن اسلامی و دیگر کشورها به خویش فرا می‌خواند تا قلب‌های مهربان خود را دخیل پنجره فولاد ببندند.

حرم منور امام رضا(ع) وعده گاه کسانی است که دل در گرو امام مهربانی‌ها دارند تا در فضای معنوی و مقدس حرم دل از کینه و خصومت بزدایند و قلوب خود را سرشار از عشق و محبت کنند و مشهد شهر مقدسی است که این مضجع شریف را عاشقانه چون نگینی در آغوش گرفته است.

این بیانیه ادامه داده است: اقدام ناجوانمردانه کسانی که با دستمایه قرار دادن جنایت‌های مجرمی که با انحراف و بدفهمی از آموزهای دینی ومعارف رضوی دست به جنایت زده و با محاکمه در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اشد مجازات رسیده است و با استفاده ابزاری از سینما که باید درخدمت اخلاق ،معنویت وبشریت باشد، به اعتقادات دینی میلیاردها مسلمانان و حرم مطهر رضوی وسرزمین مقدس مشهد الرضا(ع) اهانت کرده اند، نزد همه آزادگان جهان حرکتی محکوم نفرت انگیز وشایسته انزجار است.

پاسخ شاعرانه احمد بابایی به فیلم موهن "عنکبوت مقدس" : تیغ اوباش، زهر داده شده ست ؛ نسل مأمونِ حرامزاده شده ست استقبال‌های ناآگاهانه یا منفعت‌طلبانه از اثر ضد ایرانی «عنکبوت مقدس»؛ سمپاتی با بازیگر بدون دیدن فیلم اولین واکنش وزیر ارشاد به فیلم سینمایی "عنکبوت مقدس" + عکس

بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با محکوم کردن این اقدام ضد فرهنگی از تمام اهالی فرهنگ و ادب دعوت می‌کندهمه توان واستعداد خود را برای دفاع هنرمندانه ازاین مضجع شریف وسرزمین مقدس به کارگیرند و هنر را درخدمت ترویج معنویت واخلاق، معارف دینی وفرهنگ رضوی قراردهند.

بسیج رسانه خراسان رضوی فیلم موهن عنکبوت مقدس را محکوم کرد

سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی نیز با صدور بیانیه‌ای توهین به ساحت نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در فیلم "عنکبوت مقدس" را محکوم کرد.

در بیانیه بسیج رسانه خراسان رضوی آمده است: جریان ساخت‌یافته شر و پلیدی در حالی به یکی از مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی و شیعی حمله کرده است که هیچ انسان آزاده و آزاداندیشی توهین و هتک حرمت مقدسات را برنمی‌تابد.

این بیانیه افزوده است: رسانه‌ای که باید بازتاب دهنده حقایق باشد چنان کژتاب می‌شود که نه تنها حقیقت را وارونه نشان می‌دهد بلکه آن را هدف قرار داده و آماج شنیع‌ترین و منزجرکننده‌ترین تهمت‌ها قرار می‌دهد. 

سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه‌های جهانی و جریان حاکم رسانه‌ای در طول همه سال‌های پس از انقلاب، دشمنی جریانی خویش را بروز داده‌اند، یادآور شد: هجوم به امری غیرسیاسی که حتی برای غیرمسلمانان مقدس است، گامی جدید در نمایش دشمنی آشکار است.

این بیانیه ادامه داده است: فیلم موهن «عنکبوت مقدس» که اباحه‌گری و کینه‌توزی را از نام خویش آغاز کرده است، اوج فضاحت و رسوایی موج رسانه‌ای جریان استکبار است و سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی این اقدام دشمنان فرهنگ شیعی، که نام هنرمند را یدک می‌کشند و البته مدیران و مسئولان جشنواره فیلم "کن"، که همه اعتبار و اصول خویش را فدای عقده‌های فروخورده سیاسی‌شان کرده‌اند، محکوم می‌کند.

بسیج رسانه خراسان رضوی در بیانیه خود آورده است: بدون تردید مردم آگاه ایران اسلامی هرگز مقهور این اقدامات بزدلانه نخواهند شد. هر چند از جریان رسانه‌ای معاند انتظاری بیش از این وجود ندارد، اما بر کنشگران رسانه‌ای مشهد مقدس واجب است تا بیش از سایر همکاران رسانه‌ای خویش در بازتاب صحیح حقیقت بکوشند تا نور حقیقت برای همه جلوه‌گر شود.

جشنواره فیلم کن اخیرا در اقدامی غیرحرفه ای و سیاسی، که با واکنش تند بسیاری از منتقدان بین المللی نیز همراه بود، یکی از جوایز خود را به بازیگر فیلمی ضعیف و موهن که ارزش های اسلامی و ایرانی را زیر سوال می بُرد، اهدا کرد.

این فیلم بر پایه داستان واقعی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای معروف به قاتل عنکبوتی، که کارگران جنسی را هدف قرار داده و 16 زن را از سال 2000 تا 2001 در مشهد به قتل رسانده بود ، ساخته شده است که یک روزنامه‌نگار زن خیالی را در حال تحقیق درباره یک قاتل زنجیره‌ای به تصویر می‌کشد.

عنکبوت مقدس برای رقابت در کسب نخل طلای جشنواره فیلم کن 2022 انتخاب شد، و در 22 مه 2022 نمایش داده شد. زهرا امیر ابراهیمی در این جشنوارهٔ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن شد. نمایش این فیلم در سینماهای فرانسه از 13 ژوئیه 2022 برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/282/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد بین المللی امام رضا بسیج رسانه خراسان رضوی جشنواره فیلم عنکبوت مقدس امام رضا ع فیلم موهن رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است