Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:13:16 GMT

درمان سرطان پروستات تخصصی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۱۵۱۶

درمان سرطان پروستات تخصصی می‌شود

دانشمندان در Weill Cornell Medicine دو زیرگروه جدید سرطان پروستات را شناسایی کرده اند. این اشکال جدید بیماری به درمان‌های معمول مقاوم هستند، اما طبقه‌بندی و مطالعه آن‌ها می‌تواند به درمان‌های جدیدی منجر شود.

اکثر سرطان‌های پروستات نسبتاً آهسته رشد می‌کنند و طیف وسیعی از گزینه‌های درمانی در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی موارد هورمون درمانی انجام می‌شود که باعث کاهش سطح هورمون‌های مردانه مانند تستوسترون می‌شود که سلول‌های سرطانی برای رشد به آن وابسته هستند. با این حال، برخی از تومور‌ها می‌توانند مقاومت در برابر این درمان ایجاد کنند که کشنده‌تر و مبارزه با آن سخت‌تر می‌شود.

در مطالعه جدید، محققان دریافتند که چهار نوع از این سرطان پروستات مقاوم (CRPC) وجود دارد، از جمله دو نوع که قبلا هرگز شناسایی نشده بودند. محققان آن‌ها را SCL و WNT نامیدند، از مسیر‌های سیگنال دهی که در هر نوع تومور بیش از حد فعال می‌شوند.

این تیم با تجزیه و تحلیل ۴۰ نمونه تومور که به عنوان ارگانوئید از سلول‌های تومور جمع آوری شده از بیماران رشد کرده بودند، شروع کردند.

محققان DNA و RNA سلول‌ها و همچنین کروماتین پروستات را مطالعه کردند، مخلوطی از DNA و پروتئین‌ها که کروموزوم‌ها را در یک سلول بسته بندی می‌کند. تفاوت‌های کروماتین می‌تواند ژن‌ها را کم و بیش برای بیان در دسترس قرار دهد که می‌تواند به برخی از انواع سرطان کمک کند؛ بنابراین با تجزیه و تحلیل پروفایل‌های کروماتین، تیم چهار نوع CRPC را شناسایی کرد.

سپس، دانشمندان با تعیین توالی RNA تومور‌ها از ۳۶۶ بیمار، نسبت هر نوع را در موارد مقاوم سرطان پروستات محاسبه کردند. آن‌ها دریافتند که نوع SCL بین ۲۲ تا ۳۰ درصد موارد را شامل می‌شود، در حالی که WNT بسیار نادرتر بوده و تنها پنج تا هفت درصد است.

با نگاهی عمیق تر، تیم توانست تشخیص دهد که چه چیزی در سرطان پروستات SCL اشتباه است. یک سری از پروتئین‌ها - FOSL۱، TEAD، YAP و TAZ - بیش از حد فعال می‌شوند که دسترسی کروماتین را تغییر می‌دهد و رشد تومور را تحریک می‌کند. پس از روشن کردن پروتئین‌ها، مولکول‌های موجود که بر آن‌ها تاثیر می‌گذارند، نشان داده شد که رشد سلول‌های سرطانی SCL را کاهش می‌دهند. این یافته درمان‌های جدیدی را ممکن می‌کند.

دکتر اتکا خورانا، یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه گفت: زمانی که بتوانید تشخیص دهید که بیماران دارای کدام نوع تومور هستند، این اطلاعات بسیار سودمندی است.

برای بیمارانی که در این گروه SCL قرار می‌گیرند، ما اهداف دارویی بسیار امیدوارکننده‌ای پیدا کرده‌ایم که مطالعات آینده برای تایید آن‌ها کار خواهد کرد.

این تحقیق در مجله Science منتشر شد.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از ویل کورنل مدیسین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان پروستات سرطان پروستات سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ورزش شدید بر سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ