Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به حرم امام(ره) در شب چهاردهم خردادماه از سراسر استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سرهنگ محمدرضا عسگری ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در محل ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به همدردی با مردم در سانحه آبادان اظهار داشت: امام(ره) در شرایطی بر حسب تکلیف دینی، این نظام و انقلاب را پایه‌گذاری کردند که فضای جامعه خفقان، تاریکی و سراسر ظلم بود، ایادی شیطان بر این سرزمین حکومت می‌کردند و  اجازه تابیدن خورشید آزادی را نمی‌دادند و افکار خداجوی مردم را در سردی زمستان حکومت طاغوت منجمد کرده بودند و مردم در قفس‌های ظلم و استثمار محبوس شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاکمان مستبد، زورگو و ظالم با تزویر و ریا حقیقت دین را به انزوا کشانده بودند و با اشکال مختلف به اسم تجددخواهی و برای گسترش آزادی و پیشرفت شیطان‌پرستی و پیروی از هوای نفس، ظلم و فساد را در جامعه گسترش می‌دادند و روح عبادت و بندگی را از جامعه به انزوا کشانده بودند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ویژگی مهم امام(ره) سبب شد تا امید در دل‌های مردم زنده شود و جوانان این مرز و بوم به خودباوری و اعتماد به نفس برسند و با جرات و جسارت اهداف انقلاب را پیش ببرند.

عسگری تصریح کرد: شاگردان مکتب او بدون گذراندن کرسی دانشگاه‌ با سن کم فارغ‌التحصیل دانشگاه ایثار، شهادت و جهاد شدند و قدرت دشمنان در دفاع مقدس را شکست دادند و بر همین مبنا عاملی بر تداوم پیروزی‌ها شدند.

وی عنوان کرد: این استراتژی راهبرد امام(ره) دشمنان را از حالت تهاجمی به راهبرد و تاکتیک دفاعی کشاند و سبب شد تا نظام و انقلاب ما برای جامعه اسلامی الگو شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: امام(ره) با ایمان راسخ خود با نصرت الهی پشتیبانی اهل بیت‌(ع) را برای جامعه به ارمغان آوردند و همه بحران‌ها را با توکل به خدا پشت سر گذاشتیم و جامعه به سمت رشد و بالندگی در حرکت است.

عسگری افزود: امام(ره) در رویارویی با دشمنان و دنیای کفر، با ایستادگی، مقاومت، تدبر و اندیشه خود دنیای کفر را به زانو درآوردند و انقلاب و نهضت ما نیز در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی و جامعه مهدوی آماده می‌شود.

وی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: برنامه‌ریزی برای اعزام 5 هزار و 500 نفر به حرم امام(ره) در شب چهاردهم خردادماه از سراسر استان انجام شده که این افراد در روز مراسم برای بیعت مجدد با آرمان‌های امام(ره) در مراسم حاضر و از منویات مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا محدودیت اعزام زائر وجود دارد و این مقدار سهمیه برای اعزام به سبب رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین در شهرستان‌ها، مساجد و مصلی ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) برگزار می‌شود.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) با حضور مردم در کرمانشاه اجرا می‌شود استاندار سمنان: کمیته جوانان در ستاد ارتحال امام خمینی(ره) تشکیل می‌شود برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان به مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)/ اعزام 4000 نفر در صورت برگزاری مراسم دستور کار است

عسگری با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونا حدود 2 هزار نفر اعزام شدند، گفت: 145 اتوبوس برای اعزام زائران پیش‌بینی شده و 7 کمیته در زمینه پشتیبانی، فرهنگی و بهداشتی تدابیری را اندیشیده‌اند به طوری که در حوزه بهداشتی زائران باید دز نخست و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در خمین ویژه‌برنامه ارتحال حضرت امام(ره) در 14 خردادماه و در زادگاه حضرت امام(ره) راس ساعت 10 صبح با سخنرانی نماینده ولی‌‌فقیه در استان و حضور همه مسئولان استان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و تولید محتوا در زمینه تبیین سیره امام(ره) و دستاوردهای 43 ساله انقلاب، در فضای مجازی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده همچنین طلاب نیز با حضور در پایگاه‌های مقاومت به تبیین شخصیت امام(ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند.

عسگری تصریح کرد: در روز پنجشنبه به مناسبت سالگرد شهادت شهید مجیدی و مراسم هفتم شهید احسان قدبیگی مراسمی با حضور سردار باقرزاده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه همه مسئولان، مدیران و خدمتگزاران اجرای احکام الهی و خیر رساندن به مردم به عنوان ولی‌نعمتان جامعه است، گفت: امروز در شرایطی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی تمام تمرکز خود را در جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی برای تخریب ارزش‌ها گذاشته‌اند که بسیار هوشمندانه و پیچیده است، بنابراین نقش اصحاب رسانه به عنوان افسران این جنگ در این شرایط بسیار ویژه و حساس باید مورد توجه قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بصیرت‌افزایی، روشن‌گری همراه با امیدآفرینی، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از ویژگی‌های مهم اصحاب رسانه است که با هدایت‌آفرینی امید را در دل مردم روشن می‌کنند.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی سالگرد ارتحال ارتحال امام برای اعزام امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد