Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:39:15 GMT

لاوروف: آمریکا به دنبال تحمیل شرایط اضافی به برجام است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۱۵۶۰

لاوروف: آمریکا به دنبال تحمیل شرایط اضافی به برجام است

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی خود در منامه حاضر شد.

بنابر گزارش شبکه «العربیه»، در این کنفرانس مطبوعاتی، ابتدا وزیر امور خارجه بحرین اظهار داشت: «شاه بحرین بر لزوم پایان دادن به جنگ اوکراین تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من و همتای روسی‌ام راه‌های توسعه چشم‌انداز همکاری‌های مشترک و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ و جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادم.»

اما در مقابل وزیر امور خارجه روسیه گفت: «چشم‌اندازی خوب برای همکاری با بحرین در زمینه اقتصاد وجود دارد. بحرین در برهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های خود را در روسیه دو چندان کرده است.»

سرگئی لاوروف در ادامه بیان کرد: «حل‌وفصل نشدن نزاع میان فلسطین و اسرائیل کانون تنش منطقه است. ما سعی می‌کنیم شرایط را برای اقدام کمیته قانون اساسی سوریه فراهم کنیم.»

لاوروف در بخش دیگری به ایران پرداخت و اضافه کرد که ابتکار جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای امنیت منطقه همچنان مطرح است و ما این سند را به‌روز کرده‌ایم.

وی همچنین اشاره کرد که با همتای بحرینی خود درباره نقش روسیه در حل‌وفصل پرونده هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کرده است.

پایگاه خبری شبکه روسی «پیتر» نیز با پوشش بخش دیگری از این کنفرانس به نقل از لاوروف نوشت که آمریکا در حال مذاکره درباره شرایط جدیدی است که این شرایط از احیای برجام جلوگیری می‌کند.

وزیر خارجه روسیه دوشنبه (دیروز) وارد بحرین شد و با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور در کاخ «الصخیر» دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره وضعیت و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه مسأله اوکراین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار است روز چهارشنبه (فردا) در ریاض با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس دیدار و رایزنی کند.

انتظار می‌رود لاوروف با وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر در مقر این شورا در ریاض دیدار داشته باشد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال