Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اینکه در یک هفته، شش کودک جانشان را در هوتگ از دست بدهند بسیار تلخ است. نباید به این اتفاقات عادت کنیم؛ تکرار این اتفاقات نباید باعث کرختی مسئولان شود.

معین الدین سعیدی افزود: مشکل ما کمبود شاخص دسترسی به آب شرب در جنوب استان سیستان ‌وبلوچستان است که البته در یک و نیم سال گذشته دولت اقدامات خوبی در حوزه تامین آب شرب انجام داده است، شاخص ها را بالا برده است و پروژه های عدیده آب رسانی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ گونه فضای تفریحی و بازی کودکانه در این منطقه وجود ندارد گرمای هوا به شدت آزاردهنده است وبسیاری از بچه ها وقتی که برای آب تنی به این هوتگ ها می روند دچار حادثه می شوند.

سعیدی بیان کرد: از بین بردن هوتگ ها قطعا مشکلات خودش را دارد. هوتگ ها سازه های طبیعی هستند که صدها سال قدمت دارند و الان به لحاظ زیست محیطی بسیار مفید فایده هستند حیوانات از این منابع آبی استفاده می کنند و در محیط زیست منطقه نقش بسزایی دارند . حذف این هوتگ هایعنی پاک کردن صورت مسأله .

وی تاکید کرد: آنچه که وجود دارد دو رویکرد است که ایجاد زیرساخت های فضای بازی کودکانه در روستاهای شهرستان چابهار و دشتیاری است و نکته دوم محصور کردن این هوتگ هاست که در این خصوص بنیاد مستضعفان ورود پیدا کرده است که البته معتقدند که باید دهیاری ها کنار ما بیایند که این کار را انجام دهیم هر دهیاری ها هم چیزی حدود ۶۰میلیون تومان برای این کار نیاز دارند . اگر این منابع تامین شود می توان از مزایای هوتگ ها استفاده کرد بدون اینکه این فجایع اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

نماینده چابهار : آقای رئیسی ، مگر در سفر استانی به مردم قول ندادید؟ / بی آبی و بی برقی امان مردم را بریده نماینده چابهار در مجلس : با یارانه ۴۵ هزارتومانی نمی توان یک دبه ماست هم خرید

وی با بیان اینکه ۸۰۰دهیاری در این منطقه وجود دارد،گفت: دهیاری ها منابع مالی ندارد و در واقع فعلا محصور شدن هوتگ ها اتفاق نمی افتد. البته در مناطقی که خیرین ورود کرده اند همانند تلنگ تعداد ۵ هوتگ محصور شده است.

سعیدی با بیان اینکه در جنوب استان سیستان و بلوچستان چیزی حدود ۷۵درصد مردم در روستاها زندگی می کنند گفت: اگر می خواهیم جلوی مهاجرت از روستا به شهر را بگیریم باید به روستاها رسیدگی کنیم باید در حوزه آب رسانی، تامین برق، اجرای طرح هادی و ایجاد زیرساخت های بازی کودکانه ورود جدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر ۴۱ نفرکه عمدتا کودکان هستند در هوتگ ها از بین رفته اند. بخشی از کودکان نیز توسط گاندو دست و پایشان بریده شده است. اگر بتوانیم آب رسانی به این روستاها را انجام دهیم می توانیم از این قبیل حوادث پیشگیری کنیم.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1636782

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان مجلس یازدهم هوتگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم