Web Analytics Made Easy - Statcounter

یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت‌های دیپلماتیک در قلمرو یک کشور خارجی نه تنها به کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، بلکه باید به قوانین کشور میزبان نیز احترام بگذارند.

براساس گزارش رویترز بیانیه این وزارتخانه بدون ارائه جزئیات بیشتر مدعی شد: «روسیه این کار را انجام نمی‌دهد و به حاکمیت قانون احترام نمی‌گذارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت روسیه در پراگ فعلا نسبت به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

پیش‌تر خبرگزاری‌های دولتی چک گفته بودند کارگروهی که مسئول رسیدگی به املاک متعلق به روسیه در چک است، ده‌ها ملک را پیدا کرده که شک و تردید‌هایی پیرامون نحوه استفاده از آن‌ها وجود دارد، بدین معنا که آیا این املاک هنوز برای فعالیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌شوند یا خیر. با این حال این خبرگزاری‌ها جزئیات بیشتری ارائه نکرده اند.

گفتنی است، روابط جمهوری چک و روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون تنش‌آمیز بوده است. در این سال دو انفجار مهیب به فاصله دو ماه در انبار تسلیحات و مهمات در جمهوری چک رخ داد که دو کشته به جا گذاشت. چک روسیه را به دست داشتن در این حادثه‌ها متهم کرد. علاوه بر این، حمله روسیه به اوکراین نیز بر شدت تنش در روابط دو کشور افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه و اتحادیه اروپا جمهوری چک روابط روسیه و چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رئیس جمهور گفت: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آقریقا اظهار داشت: این نشست نماد و نمودی است از اراده کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی. اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است.

رئیسی تصریح کرد: ما برخی از فعالان را می بینیم آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا ندارند و یا آشنایی کامل با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند که اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام خوبی است در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم