Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:05:21 GMT

کاروان‌های زیر سایه خورشید سفیران امام رضا (ع) هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۱۹۲۶

کاروان‌های زیر سایه خورشید سفیران امام رضا (ع) هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در مراسم اذن اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زیارت، عهد بین امت و امام است و با توجه به این‌که امام همواره زنده و حاضر است، بنابراین زیارت کردن، دور و نزدیک ندارد، بر این اساس پیام کاروان‌های زیر سایه خورشید این است که همه در پناه حضرت هستیم و باید به عهد خود با امام وفادار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: در کنار خدمت کریمانه، بر جهاد عالمانه و جهاد تبیین که مدنظر رهبر معظم انقلاب است نیز تأکید داریم و معتقدیم کاروان‌های زیر سایه خورشید می‌توانند یکی از مصادق جهاد تبیین در دهه کرامت باشند.

وی گفت: شما خادمان بارگاه منور رضوی نزدیک به ۱۵ سال است که در ایام دهه کرامت رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، شادی و نشاط و معنویت این ایام مبارک را به شهرهای مختلف می‌برید و دل‌های مردم را از سراسر کشور به بارگاه منور رضوی گره می‌زنید.

رحمتی افزود: مهم‌ترین عامل ماندگار شدن این‌گونه کارهای فرهنگی، اخلاص در انجام آن است که در وجود خادمان حضرت رضا (ع) موج می‌زند و توانسته حرکتی اثرگذار در سراسر کشور به راه بیاندازد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: این اخلاص علاوه بر خادمان، در دل همه مردم همراه این کاروان‌ها نیز وجود دارد و قطعاً شما در این سفرهای همراه با عشق، با لحظات ناب، دل‌های شکسته، اشک‌ها، لبخندها و صحنه‌هایی زیبا از دلدادگی و محبت مردم به امام رضا (ع) مواجه شده‌اید که همه آن‌ها نشان اخلاص و دلدادگی بوده و استمرار این حرکت نیز با همین اخلاص امکان‌پذیر است.

وی بیان در ادامه به ضرورت ترویج روحیه نشاط در جامعه طی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو سال بود که از این تجمعات پر شور و سرشار از معرفت، کم بهره بودیم و بیماری کرونا ما را از بسیاری لذت‌های معنوی محروم کرده بود، اما اکنون دوباره این فرصت را داریم و کرونا هم این درس بزرگ را به ما داد که قدر این‌گونه نعمت‌ها را بدانیم و از خداوند تعالی شکرگزار این نعمت هستیم.

رحمتی اظهار کرد: امسال باید با اجرای برنامه‌های پر محتوا، همراه با ایجاد نشاط در نقاط مختلف کشور، دل‌های همه مردم را امام رضایی کنیم تا پیر و جوان، زن و مرد ایرانی در این ایام حال دلشان خوب شود و با توسل به اهل بیت و به‌ویژه امام رضا (ع) برای لحظاتی همه مشکلات را فراموش کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: در ایام دهه کرامت، وظیفه سنگین ایجاد این احساس خوب و آرامش‌بخش، بر دوش خادمان حرم علی بن موسی الرضا (ع) نهاده شده و بر همین اساس با تدبیر تولیت معزز آستان قدس رضوی، شعاری که برای این دهه انتخاب شده، شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» است تا محور همه برنامه‌های دهه کرامت باشد.

وی با اشاره به دو هجرت پربرکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) گفت: این هجرت‌های تاریخ‌ساز منشأ ثمرات و برکت‌های فراوانی برای سرزمین ایران بوده و ما نیز هرچه داریم از برکت هجرت این برادر و خواهر داریم.

رحمتی افزود: انتشار مهربانی و گره‌گشایی از کار همدیگر، یکی از پیام‌های مهم در سیره حضرت رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوار ایشان است که ما نیز باید در تمام ایام سال و به ویژه دهه کرامت، ترویج این پیام را مدنظر داشته باشیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کاروان‌های زیر سایه خورشید باید بسیج خدمت‌رسانی به راه بیندازند، گفت: این کاروان‌ها می‌توانند با حضور در استان‌ها و شهرهای مختلف از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و با فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به رفع این مشکلات کمک کنند.

وی افزود: در ایام دهه کرامت باید حرکت جهادی همه جانبه در کشور اتفاق بیفتد و این دهه، مبنای تحول معنوی در کشور ما باشد.

کد خبر 5504032

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد زیر سایه خورشید مالک رحمتی آستان قدس رضوی بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان اردبیل ابادان دهه کرامت شهادت امام صادق ع احتکار خراسان رضوی شیراز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی کاروان های زیر سایه خورشید کاروان ها دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش«سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

۲. نمایش«الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روزهای ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ در پلاتوی الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.

۳. نمایش«پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۴. نمایش«پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.

۵. نمایش«دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.

۶. نمایش«سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهرهای محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6093053 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت