Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کاروان تخصصی وزارت جهاد کشاورزی که از روز گذشته به سرپرستی علی‌اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به استان اردبیل سفر کرده است، در این سفر تخصصی، تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی استان اردبیل را دنبال می‌کند.

به گفته سرپرست این گروه علمی و تخصصی، کاروان ترویج و ارتقای بهره‌‎وری وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای ضریب نفوذ دانش در تولید و عرضه محصولات مهم و استراتژیک زراعی برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده تا موضوعات مهمی همچون افزایش بهره‌وری آبیاری، مدیریت بهینه مزرعه، استفاده از دانش بومی و بهره‌گیری از فناوری نوین را به شکل علمی و عملی در بخش کشاورزی پیاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال دانش و تجربه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری و میدانی در سر مزارع را از اهداف کاری دیگر راه اندازی این کارگاه ترویجی کشاورزی ذکر کرد.

وی افزود: این کاروان هر هفته یا ۲ هفته یک بار به یک استان سفر می کند و در مزارع کشاورزی، باغی، شیلات و دامداری‌های فعال، دانش فنی روز را به کشاورزان و مدیران مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها آموزش می‌دهد.

مویدی با تاکید بر ضرورت انتقال یافته‌های علمی فعالیت‌های دانش‌بنیان و نتایج پژوهش‌های علمی و عملی به بهره‌برداران به فعالان بخش کشاورزی بیان کرد: انتقال سریع دانش نوین به کشاورزان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

وی افزایش بهره‌وری، تولید پایدار محصولات، تامین امنیت غذایی و ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی را از جمله نتایج مثبت انتقال دانش به کشاورزان عنوان کرد و گفت: بدون کار برنامه‌ریزی شده و هدفمند، تحقق این امور میسر نیست.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، شناسایی مسائل و مشکلات کشاورزان مناطق مختلف کشور و نیز ارائه راهکار فنی و علمی برای این مسائل را از دستاوردهای راه‌اندازی کاروان آموزشی و ترویجی کشاورزی ذکر کرد و افزود: کارشناسان حاضر در این کاروان، تجربیات کاربردی و مفید کشاورزی موجود در مناطق مختلف کشور را نیز مستندسازی کرده و به سایر استان‌ها منتقل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اعضای این کاروان تخصصی کشاورزی امروز از مرکز تولید داروهای گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز که تولید کننده ۷۰ قلم کالا و محصول با پایه گیاهان دارویی است، بازدید کردند.

متخصصان این کاروان فنی همچنین از نخستین مزرعه هوشمند و فناور سیب‌زمینی کشور در شهرستان اردبیل بازدید کردند و در ادامه این بازدید، سامانه آبیاری هوشمند و کنترل از راه دور آبیاری مزارع مدرن سیب زمینی شهرستان اردبیل افتتاح شد.

اعضای این کاروان ترویجی بخش کشاورزی با حضور در کارگاه آموزشی کانون جوانان عشایری و روستایی بخش ویلکیج که در منطقه فندقلو شهستان نمین برای فارغ‌التحصیلان جوان بخش کشاورزی دایر شده بود، بازدبد کرده و در جریان فعالیت این کانون تخصصی حوزه کشاورزی قرار گرفتند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین استان اردبیل کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین استان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین استان اردبیل کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه